اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با دارابودن بلندترین تپه‌های شنی جهان

ریگان آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی است

خبرگزاری فارس: فرماندار ریگان از آمادگی کامل این شهرستان برای پذیرایی از گردشگران در ایام نوروز خبر داد و گفت: بلندترین تپه‌های شنی جهان و جنگل کهور منحصر به فرد از جمله ظرفیت‌های گردشگری این خطه هستند.

ریگان آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، محمد برزنگ صبح امروز در جلسه ستاد تسهیلات سفر نوروزی در ریگان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این شهرستان اظهار داشت: ریگان آمادگی کامل برای پذیرایی از گردشگران در ایام نوروز را دارد.

وی افزود: در سال جهاد اقتصادی دشمن در صدد بود که با تحریم‌های خود مشکلاتی را به وجود آورد، اما در این سال موفقیت‌های خوبی برای کشور به دست آمد.

برزنگ بیان داشت: با توجه به قرار گرفتن ریگان در جاده ترانزیتی ریگان چابهار این شهرستان به عنوان آخرین نقطه و نخستین نقطه استان کرمان به شمار می‌رود و محلی برای استراحت مسافران وجود دارد که سعی و تلاش می‌شود، زمینه مناسبی برای گردشگران ایجاد شود.

وی تصریح کرد: شهرستان ریگان دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این جاذبه‌ها به گردشگران معرفی می‌شود.

فرماندار ریگان افزود: بلندترین تپه‌های شنی جهان به طول 75 متر و با وسعت 30 کیلومتر مربع یکی از جاذبه‌های طبیعی شهرستان ریگان است که سال گذشته گردشگران بسیاری از این جاذبه‌ها دیدن کردند.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از جاذبه‌های ریگان جنگل کهور منحصر به فرد ایرانی در این منطقه است که از لحاظ تنوع گیاهی از نوع درخت کهور در خود بی‌نظیر است.

برزنگ با اشاره به دیگر جاذبه‌های گردشگری شهرستان ریگان بیان داشت: قلعه شاه خورشید برج، باروهای شهر و شهر قدیم ریگان از دیگر جاذبه‌های تاریخی این شهرستان هستند.

وی خاطرنشان کرد: جایگاه سوخت یکی از مشکلات موجود در شهرستان ریگان بود که با تلاش‌های صورت گرفته یک جایگاه توسط بخش خصوصی در شریک‌آباد ورودی شهرستان راه‌اندازی شد.

به گزارش فارس، در جلسه ستاد تسهیلات سفر نوروزی ریگان مقرر شد، اداره برق شهرستان نسبت به روشنایی ورودی شهر اقدام کند.

همچنین آموزش و پرورش ریگان با در اختیار قرار دادن سه مدرسه برای اسکان عشایر در شهر تلاش کند.

در این نشست مقرر شد، زمینه مناسبی در روستاهای دارای جاذبه‌های گردشگری برای گردشگران فراهم شود، شبکه و مرکز بهداشت ریگان، اورژانس شهرستان ریگان را تا قبل از ایام نوروز راه‌اندازی کنند.

همچنین آب و فاضلاب روستایی نسبت به تامین آب آشامیدنی گردشگران در کمپ کویری برنامه‌ریزی کند و برنامه‌های شاد فرهنگی در این جاذبه‌ها توسط بخشداری مرکزی و میراث فرهنگی اجرا شود.

انتهای پیام/غ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول