اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس امور فرهنگی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد:

3700 دانشجوی کهگیلویه و بویراحمدی زیر پوشش کمیته امداد هستند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره امور فرهنگی اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 3 هزار و 733 دانشجو در این استان زیر پوشش این نهاد هستند.

3700 دانشجوی کهگیلویه و بویراحمدی زیر پوشش کمیته امداد هستند

امیدوار کاراندیش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: کمیته امداد در این استان تاکنون 191 میلیارد ریال را در سرفصل فرهنگی هزینه کرده و خدمات مختلف فرهنگی به دانشجویان تحت پوشش خود ارائه داده است.

رئیس اداره امور فرهنگی اداره‌کل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: در استان کهگیلویه و بویراحمد 14 هزار و 205 دانش‌آموز نیز تحت پوشش کمیته امداد بوده که از حمایت‌های مختلف این نهاد در امر تحصیل و تهذیب خود بهره می‌برند.

کاراندیش ادامه داد: تحصیل و کسب علم و دانش از مؤکدات دین مبین اسلام است و کمیته امداد خود را مکلف به حمایت از تحصیل دانش‌آموزان نیازمند و کم‌بضاعت می‌داند.

رئیس اداره امور فرهنگی اداره‌کل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران و بر اساس قانون، آموزش در مراکز دولتی رایگان است، عنوان کرد: با این وجود دانش‌آموزان بسیاری وجود دارند که توان تهیه لوازم مدرسه و دیگر امکانات جانبی تحصیل را ندارند که کمیته امداد با حمایت از این خانواده‌ها زمینه ترک تحصیل دانش‌آموزان را تا حد زیادی کاهش داده است.

رئیس اداره امور فرهنگی کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 3 هزار و 733 دانشجو در رشته‌ها و دانشگاه‌های مختلف از خدمات حمایتی این نهاد استفاده می‌کنند.

وی تاکید کرد: در این استان حتی یک گزارش نیز مبنی بر ترک تحصیل یک دانش‌آموز برای فقر مالی گزارش نشده است ولی اگر مواردی از این دست وجود دارد باید مردم یا والدین آن‌ها این موضوع را به کمیته امداد گزارش دهند تا مورد پیگیری قرار گیرد.

کاراندیش، ساخت مجتمع‌های فرهنگی و تربیتی کمیته امداد را خدمتی دیگر از این نهاد در حوزه فرهنگی خواند و ابراز داشت: عملکرد این مجتمع‌های فرهنگی در تحصیل و تهذیب دانش‌آموزان و دانشجویان بسیار مثبت بوده است.

وی بیان داشت: در استان کهگیلویه و بویراحمد هفت مجتمع فرهنگی تربیتی ساخته شده که اکنون 416 محصل در این مراکز مشغول تحصیل هستند.

کاراندیش گفت: یک مجتمع فرهنگی تربیتی دیگر نیز در شهرستان گچساران در حال ساخت است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول