اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خبر داد

افزایش 61 درصدی صادرات فرآورده‌های لبنی از مازندران

خبرگزاری فارس: معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از رشد 61 درصدی صادرات فرآورده‌های لبنی 10ماه امسال از گمرکات استان خبر داد.

افزایش 61 درصدی صادرات فرآورده‌های لبنی از مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن مازندران، مهدی گلچوب در جمع تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرآورده‌های لبنی استان مازندران اظهار داشت: صادرات فرآورده‌های لبنی مازندران در 10 ماهه سال جاری بیش از 82 میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزشی حدود 61 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه لبنیات در کشور و استان به‌عنوان یک صنعت نوپا و از صنایع تکمیلی بخش کشاورزی بوده و نقش بسیار مهمی در اشتغال و توسعه اقتصادی دارد، گفت: از ابتدای دهه۷۰ با راه‌اندازی واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ در ایران، نیاز کشور به واردات کالاهایی نظیر پنیر سفید و... برطرف شده و اکنون با همت و تلاش تولیدکنندگان استان فرآورده‌های لبنی یکی از مهم‌ترین محصولات صادراتی مازندران است.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، استعداد استان در تولید و صادرات فرآورده‌های لبنی را بسیار بالا عنوان کرد و بیان داشت: کشورهای عراق، کویت و عربستان مهم‌ترین بازارهای هدف استان مازندران در این بخش هستند.

گلچوب با اشاره به ضرورت تشکیل میز کشوری لبنیات در آینده نزدیک با محوریت استان، تدوین برنامه راهبردی، آنالیز مسایل و مشکلات این صنعت و تلاش برای رفع آنها را از مهم‌ترین اهداف تشکیل این میز بیان کرد و از برنامه‌ریزی برای ایجاد کنسرسیوم صادراتی فرآورده‌های لبنی در مازندران خبر داد.

انتهای پیام/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول