اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر سی‌امین جشنواره فیلم فجر:

خواستار میزبانی فارس در جشنواره بین‌المللی فیلم کشورهای اسلامی شدیم

خبرگزاری فارس: دبیر سی‌امین جشنواره فیلم فجر خواستار پیگیری مسئولان فارس در میزبانی جشنواره بین‌المللی فیلم کشورهای اسلامی شد.

خواستار میزبانی فارس در جشنواره بین‌المللی فیلم کشورهای اسلامی شدیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدعلی خزایی سه‌شنبه ‌شب در آیین اختتامیه جشنواره یازدهم فیلم فجر شیراز اظهار داشت: درخواستی از سوی مسئولان استان فارس در برگزاری این جشنواره بین‌المللی شده است که خواستار پیگیری و میزبانی جشنواره بین‌المللی فیلم کشورهای اسلامی در شیراز هستیم.

خزاعی ادامه داد: جشنواره یازدهم فیلم شیراز بین جشنواره‌های استان‌ها نمونه بود و استقبال خوبی از آن شد و این استقبال نشان داد که فارس می‌تواند صاحب جشنواره مستقل باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استقبال از جشنواره‌های استانی امسال در مقایسه با پارسال از رشد مناسبی برخوردار بود، تصریح کرد: امروز شرایطی در استان‌ها پیش آمده که کارگردان‌های شهرستانی باید به سمت تولید فیلم‌های سینمایی بروند.

دبیر جشنواره فیلم فجر بیان کرد: معتقدیم باید در این زمینه حمایت‌های لازم صورت گیرد تا شاهد تولید فیلم‌های سینمایی بیشتر بوده به طوریکه سال آینده حداقل پنج نمایش فیلم از استان‌ها در جشنواره داشته باشیم.

خزاعی با بیان اینکه مضامین 33 درصد فیلم‌های امسال جشنواره فیلم فجر در کشور موضوع دفاع مقدس و قرآنی بود، افزود: این نشان می‌دهد اگر فیلم خوب تولید شود مردم از آنان استقبال می‌کنند.

دبیر جشنواره فیلم فجر همچنین از استاندار و متولیان فرهنگی خواست تا برای برگزاری جشنواره سال آینده فیلم فجر شیراز ردیف بودجه را زودتر تصویب کنند تا این جشنواره در سال آینده بهتر برگزار شود.

سعید ذوالنوریان سخنگوی هیئت داوران نیز در سخنانی کوتاه قبل از قرائت بیانیه هیئت داوارن گفت: سینماهای شیراز استاندار نیستند و از لحاظ سخت‌افزاری در مضیقه هستیم و سال‌ها وعده داده شده اما اتفاقی در آن شکل نگرفته که از مسئولان متولی خواستار ساماندهی هستیم.

به گزارش فارس، در مراسم امشب به طور ویژه از محمدجواد بخشی‌زاده از مفاخر فارس در عرصه سینما و تئاتر کشور تجلیل شد.

همچنین فیلم ملکه و بوسیدن روی ماه جزو منتخبان هیئت داوران جشنواره یازدهم فیلم فجر شیراز شد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول