اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد

ایجاد دفاتر تجاری میان آذربایجان غربی و اوکراین

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی گفت: ایجاد دفاتر تجاری مشترک و شورای بازرگانی مشترک میان دو منطقه آذربایجان غربی و اوکراین ضروری است.

ایجاد دفاتر تجاری میان آذربایجان غربی و اوکراین

 به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، غلامرضا دیزج‌نژاد عصر امروز در نشست سفیر اوکراین در ایران با فعالان اقتصادی و تجاری آذربایجان غربی در ارومیه اظهار داشت: با تاسیس این دفاتر و شورا زمینه حل مشکلات تجار و بازرگانان دو کشور فراهم می‌شود.

وی افزود: نقاط مشترک بین این استان و کشور اوکراین باید تقویت شود.

این مسئول با تاکید بر افزایش فعالیت‌های تجاری بین دو کشور، اضافه کرد: با توجه به توانمندی‌های استان و حوزه مشترکات آن با کشور اوکراین باید زمینه انعقاد تفاهمنامه‌هایی در راستای افزایش فعالیت‌های تجاری بین دو کشور فراهم شود.

وی با بیان اینکه ایجاد نمایشگاه های مشترک و مداوم می‌تواند در شناخت توانمندی‌های اوکراین و آذربایجان غربی موثر باشد چراکه لازمه همکاری‌های مستمر شناخت توانمندی‌های کشور اوکراین و استان آذربایجان غربی است و این اقدام می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی همچنین اظهار داشت: برگزاری همایش سرمایه‌گذاری‌های مشترک در منطقه نیز می‌تواند زمینه توسعه سرمایه‌گذاری در آذربایجان غربی و کشور اوکراین را فراهم کند.

وی با اشاره به موقعیت توریستی، اقتصادی و دانشگاهی شهرستان ارومیه و آذربایجان غربی افزود: این استان در زمینه تولیدات صنعتی، شیمیایی و کشاورزی آماده همکاری با کشور اوکراین است.

وی همچنین ادامه داد: ارومیه در مسیر کریدور شمال شمال، جنوب شمال و جاده ابریشم واقع شده و بهترین راه برای دستیابی به بازارهای جهانی است.

این مسئول افزود: به همین منظور با تقویت نقاط مشترک می‌توان از این موقعیت برای تحولات اقتصادی در دو کشور استفاده کرد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ارومیه هم گفت: زیرساخت‌های خوبی برای ارتقای روابط تجاری با اوکراین در استان آذربایجان غربی وجود دارد.

حسین پاشایی افزود: تجار و بازرگانان آذربایجان غربی با توجه به استعدادها و ظرفیت‌های موجود در استان می‌توانند حجم گسترده‌ای از روابط را با کشور اوکراین برقرار کنند.

وی اضافه کرد: در دو دهه گذشته شاهد رشد صنعتی و اقتصادی خوبی در استان بودیم که وجود دانشگاه‌ها، خطوط ریلی، هوایی و زمینی، خطوط لوله گاز و خط لوله اتیلن نشان‌دهنده این رشد صنعتی است.

این مسئول تصریح کرد: آذربایجان غربی یکی از مبادی اصلی ورود و خروج کالا و ترانزیت در کشور است که این موقعیت ویژه استان را به یکی از پایانه‌های مهم صادراتی کشور تبدیل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: 60 درصد صنایع تبدیلی کشاورزی، تولید آبمیوه و کنسانتره در آذربایجان غربی است که وجود این صنایع نشان‌دهنده ظرفیت استان در تولید انواع فرآورده‌ها و محصولات کشاورزی است.

پاشایی گفت: وجود صنایع ذوب آهن، فولاد، سیمان، پتروشیمی، صنایع قند، صنایع لبنی، صنایع تبدیل کشاورزی و دامی، معادن طلا، تیتان و سنگ‌های تزئینی از مزیت‌های موجود در استان است.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول