اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان:

زنان نقشی تأثیرگذار در فعالیت‌های اقتصادی دارند

خبرگزاری فارس: بانوان می‌توانند در جامعه و به‌ ویژه در بخش‌های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری نقش مهمی ایفا کنند.

زنان نقشی تأثیرگذار در فعالیت‌های اقتصادی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان ‌و ‌بلوچستان، ایرج حسن‌پور در نخستین گردهمایی سراسری مشاورین امور بانوان و خانواده سازمان‌های صنعت،‌معدن و تجارت در چابهار اظهار داشت : بانوان در اجتماع می‌توانند نقش بسیار تأثیرگذاری بویژه در بخش‌های صنعت،‌معدن و تجارت داشته باشند. 

وی افزود: سیستان و بلوچستان از لحاظ جغرافیایی و اقتصادی در منطقه استراتژیکی واقع شده است و از شمال تا جنوب دارای ظرفیت‌های بالقوه در زمینه گردشگری، کشاورزی، صنعتی، معدن، بازرگانی، تجارت و ترانزیت است.

وی گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران نیز برای ایجاد زیرساخت‌ها به منظور توسعه تجارت که سند چشم انداز توسعه استان نیز است اقدامات مناسبی از جمله راه‌آهن زاهدان به کرمان، ‌جاده ترانزیتی، ‌توسعه اسکله‌ها، عملیات گازکشی را انجام داده و یا در حال اجراست.

حسن‌پور گفت: ‌از لحاظ جغرافیایی می‌توان گفت سیستان و بلوچستان دارای 1500 کیلومتر مرز آبی و خاکی است و با دارا بودن بازارچه‌های مرزی متفاوت و ظرفیت‌های دیگر از جمله استان‌هایی است که می‌تواند دروازه  ورود و ترانزیت کالا و شاهراهی برای ترانزیت کالا باشد. 

سرپرست سازمان صنعت ،‌معدن و تجارت سیستان‌ و بلوچستان بیان کرد: در این استان هزار و 200 واحد صنعتی از جمله کارخانجات سیمان،‌ کنسروسازی،‌ صنایع غذایی، بسته‌بندی خرما و ... وجود دارد و کل کالاهای خروجی از استان از ابتدای سال تاکنون نیز به بیش از 900 میلیون دلار رسیده است که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه‌های مختلف صنعتی، معدنی، کشاورزی، گردشگری، فنی و مهندسی و تجاری قطعاً توسعه صادرات افزایش چشمگیری خواهد داشت.

حسن‌پور به برخی ظرفیت‌های دیگر استان از جمله صنایع تبدیلی و بسته‌بندی خرما،‌ امکان پرورش دو بار میگو در مزارع پرورش میگو استان، کشت محصولات کشاورزی خارج از فصل و امکانات ترانزیتی اشاره کرد و گفت: استان سیستان و بلوچستان در زمینه‌ی ترانزیت کالا و انجام فعالیت‌های صادراتی از توانمندی بالقوه‌ای برخوردار است و در زمینه تنظیم بازار یکی از قطب‌های مهم در کشور است که تأثیر بسزایی در تنظیم بازار برخی کالاهای تأثیرگذار در سبد خانوار از جمله سیب‌زمینی، میوه، ‌برنج و گوشت کشور داشته است.

وی در ادامه نخستین همایش مشاورین امور بانوان و خانواده سازمان‌های، صنعت، معدن و تجارت به موضوع و نقش بانوان در عرصه‌های مختلف انقلاب و نظام اشاره کرد و گفت: بانوان می‌توانند در اجتماع بویژه در بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله صنعت ،‌معدن و تجارت نقش بسیار تأثیرگذاری ایفا کنند.

انتهای پیام/خ30/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول