اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی:

جلوی معدن فروشی در خراسان شمالی گرفته شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی با اشاره به مشکلات پیش‌آمده در مورد معادن شن و نمک و ایجاد فضای ناسالم گفت: با پیگیری‌های دفتر فنی استانداری، جلوی معدن فروشی در استان که معضل اساسی بوده گرفته شد.

جلوی معدن فروشی در خراسان شمالی گرفته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمد آروین عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه این اقدام بعضاً از سوی روابطی که بین افراد وجود داشته صورت می‌گرفت، اظهار داشت: جلوی این کار عملاً گرفته شده و مجوزها به افرادی که در این زمینه صلاحیت داشته‌اند، واگذار شده است.

وی این اقدام را در جلوگیری از ایجاد فضای کاذب و سپردن فعالیت‌ها به افراد دارای صلاحیت موثر خواند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی در ادامه یکی از مهم‌ترین آسیب‌های بخش فنی در استان را نبود آمایش سرزمینی، پراکندگی روستاها و وجود بافت فرسوده عنوان کرد.

وی با بیان اینکه حوادث مختلفی را تجربه کرده است، افزود: رانش زمین، زمین لرزه و سیل از حوادث طبیعی بوده که در این استان تجربه شده از این رو مقاوم سازی واحدهای مسکونی برای مقابله با این حوادث ضروری است.

سرپرست مدیریت بحران خراسان شمالی همچنین ارائه آموزش‌ها در زمینه گودبرداری به مهندسان و پیمانکاران را برشمرد و گفت: در این دوره‌های آموزشی شرکت کنندگان علاوه بر آموزش گودبرداری و اجرای پروژه‌های عمرانی، با سایر مباحث فنی نیز آشنا شدند.

وی استفاده از پیمانکاران بومی را از اولویت‌های استان برشمرد و اظهار داشت:  استفاده از ظرفیت پیمانکاران بومی و همچنین در دسترس بودن پیمانکاران سبب شده تا استفاده از آنان به عنوان اولویت در استان قرار بگیرد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی توجه به پدافند غیرعامل در پروژه‌های عمرانی را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: پدافند غیرعامل باید به عنوان یک پیوست در تمام پروژه‌ها لحاظ شود.

آروین اضافه کرد: توجه به پدافند غیرعامل سبب کاهش خسارت‌ها به پروژه‌ها به هنگام حوادث می‌شود.

سرپرست مدیریت بحران خراسان شمالی همچنین از توزیع 350 میلیارد ریال اعتبار برای پیشگیری از حوادث در این استان خبر داد.

وی تصریح کرد: این اعتبارات با نظر فرمانداران و دستگاه‌های عضو مدیریت بحران برای امر پیشگیری در اختیار دستگاه‌های مرتبط قرار گرفته است.

انتهای پیام/‌ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول