اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر:

راه رسیدن به زندگی جاوید دیانت در دنیاست

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر گفت: تنها راه رسیدن انسان‎ها به زندگی جاوید، اجر الهی، سعادتمندی و عنایت ویژه خداوند رحمان فقط با حفظ ایمان و دیانت در دنیا حاصل می‎شود.

راه رسیدن به زندگی جاوید دیانت در دنیاست

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری ظهر امروز در دیدار با خانواده شهید داریوش ملاح‌زاده اظهار داشت: یکی از نعمت‎هایی که خداوند متعال به عنوان اسباب و وسایل به یک خانواده می‎دهد، توفیق شهادت است که باعث دفع بلا و نزول رحمت الهی می‎شود.

وی خاطر نشان کرد: وجود شهید در یک خانواده، بهترین عامل و سبب نزول رحمت و سعادت در آخرت است.

صفایی‌بوشهری با اشاره به قدرت شفاعت اهل بیت (ع) افزود: امامان و بزرگان ما بخش اعظمی از قدرت شفاعت‎شان را مدیون روحیه شهادت طلبی آنان است.

امام جمعه بوشهر یادآور شد: اعتقاد به شفاعت اهل بیت (ع) شرک نیست و هر کس که این اعتقاد را داشته باشد، این شفاعت را با آن شفاعت بت پرستان و مشرکان اشتباه گرفته است زیرا شفاعت برای کسانی است که شرایط ویژه‎ای دارند که آسان به دست نمی‎آید.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: اهل بیت (ع) شفیع شیعیان در روز جزایند و احکام خداوند به گونه‎ای است که برای انجام آن باید به تمام جوانب توجه داشت و اگر برداشت نادرستی از آن شد ممکن است به مشکل بر بخوریم.

صفایی بوشهری افزود: شفاعت امری است که هم ادله قرآنی و هم ادله روایی بسیاری برای آن وجود دارد و از این رو نمی‏توان شائبه شرک در آن وارد دانست.

وی بیان کرد: تنها راه رسیدن انسان‎ها به زندگی جاوید، اجر الهی، سعادتمندی و عنایت ویژه خداوند رحمان فقط با حفظ ایمان و دیانت در دنیا حاصل می‎شود.

در ابتدای این دیدار مادر شهید ملاح‌زاده با بیان خاطراتی از شهید گفت: شهید داریوش 20 آبان 1344 در شهرستان بوشهر دیده به جهان گشود، سال دوم دبیرستان درس را رها کرد و روانه میدان جنگ شد، فعالیت‌های اجتماعی و مذهبی را از مسجد توحید و پایگاه مقاومت بسیج «سید مختار» آغاز کرد او چهار مرتبه در عرصه‌های ایثار به شدت مجروح شد، اما هر بار مصمم‌تر به جبهه بازگشت، مردم محل او را به تقوا و ایمان می‌شناختند، در سحرهای ماه رمضان با نواختن طبل آنها را بیدار می‌کرد و سرانجام به آرزوی خودش که لقاء حق بود، دست یافت در ﺳﺎل 59 که ﺟﻨﮓ ﺷﺪ سه ﺑﺎر اﻋﺰام ﺑﻪجبهه شد و در بار سوم با خوردن ترکش به سرش در عملیات والفجر2 منطقه حاج‌عمران در تاریخ 29 تیر 1362 در سن 18 سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول