اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:

تعدیل در ساختار جدید کمیته امداد انجام نمی‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ادغام شاخه‌های کمیته امداد در ساختار جدید و تعدیل آنها در بخش‌ها انجام نمی‌شود.

تعدیل در ساختار جدید کمیته امداد انجام نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز زلالی پیش از ظهر امروز در نشست اعضای شوراهای اسلامی استان به منظور بررسی مسائل شوراها اظهار داشت: ما هم اینک 15 شاخه اصلی و هشت شاخه فرعی کمیته امداد را در شهرستان‌ها و بخش‌ها داریم که تمام آنها فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه شائبه تعدیل و یا انشقاق شاخه‌های کمیته امداد در شهرستان‌ها و بخش‌ها صحت ندارد بیان داشت: تحول در راستای خدمات‌رسانی و سازگاری نوع خدمات با نیازهای مددجویان تعریف شده به طوری که در ساختار جدید تشکیلات کمیته امداد تمام مراجعات و خدمات به صورت الکترونیکی و بانکی است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با یادآوری اینکه در ساختار جدید تشکیلات کمیته امداد مددجویان ما نیازی به مراجعه حضوری ندارند خاطرنشان کرد: تمام خدمات ما تخصصی و به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود و هیچ یک از شاخه‌ها ما اعم از اصلی و فرعی تعطیل نخواهند شد.

زلالی از وجود بانک اطلاعات مدد‌جویان خبر داد و افزود: هر شش ماه تحقیق از وضعیت مدد‌جویان به عمل می‌آید و در ساختار جدید هدف اصلی ما تبدیل شاخه‌ها به مدیریت شهرستانی و جلوگیری از مراجعات زاید است.

این مسئول با یادآوری اینکه هسته‌های مردمی کمیته امداد نیز در راستای جلب کمک‌های مردمی تشکیل شده است، تصریح کرد: این هسته‌ها در راستای هم‌افزایی فعالیت‌ها آغاز به کار کرده و هدف ما کاستن از محرومیت‌ها و نیازمندی‌ها است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل همچنین با اشاره به راه‌اندازی شورای اختلاف ویژه مدد‌جویان را نیز اظهار داشت: ما در راستای ارائه خدمات بهینه به مردم تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

زلالی ادامه داد: ما هیچ پرداخت دستی در کمیته امداد برای مددجویان نداریم و با واریز به حساب آنها از طریق سیستم اطلاع‌رسانی و بانک اطلاعاتی مدد‌جویان آنها را در جریان امر قرار می‌دهیم.

 

6 میلیارد تومان صدقه در استان اردبیل جمع‌آوری شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عضو دور دوم شورای شهر اردبیل با اشاره به اینکه مردم باور کرده‌اند که باید صدقات خود را در راستای محرومیت‌زدایی استمرار بخشند خاطرنشان کرد: در 9 ماه سال جاری 6 میلیارد تومان کمک مردمی، وجوهات و امانات که نشان از اعتماد و باور مردم به رفع مشکلات نیازمندان است جمع‌آوری شده است.

زلالی همچنین از تعمیر، تکمیل و بهسازی مسکن مدد‌جویان به تعداد 466 واحد خبر داد و گفت: در راستای کمک‌رسانی به نیازمندان 777 انشعاب آب، برق، گاز و تلفن را برقرار کرده و علاوه بر آن 312 مورد اجاره‌بها را نیز پرداخته‌ایم.

وی با اشاره به تامین جهیزیه یک هزار و 850 نو‌عروس تحت پوشش کمیته امداد نیز خاطرنشان کرد:  برای 4 هزار و 713 خانوار وام کارگشایی با رقم یک میلیارد و 800 میلیون تومان با ضمانت سهل و آسان پرداخت شده است.

 

164 هزار صندوق صدقات توزیع شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، زلالی در ادامه سخنان خود از توزیع 164 هزار و 681 صندوق صدقات در راستای جذب مشارکت‌های مردمی خبر داد و بیان داشت: امسال میزان جمع‌آوری کمک‌های مردمی نسبت به سال قبل 100 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل همچنین وضعیت زکات در استان اردبیل را نیز یادآور شد و افزود: از سال 84 که جمع‌آوری زکات آغاز شد ما تنها 64 میلیون تومان زکات جمع‌آوری کردیم در حالی که با فرهنگ‌سازی صورت گرفته توسط علما، عاملین زکات و اعضای شوراهای شهر، روستا و دهیاری‌ها امسال 2 میلیارد و 260 میلیون تومان زکات جمع‌آوری شد.

زلالی یادآور شد: از قبل جمع‌آوری زکات 217 پروژه را در سطح استان در دست اجرا داریم.

 

شوراها عصاره فضایل ملت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عضو دور دوم شورای شهر اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اعضای شوراها را عصاره فضایل مردم اعلام کرد و تصریح کرد: شوراهای شهر و روستا مهم‌ترین عنصر حل مشکلات مردم در بسیاری از برهه‌ها هستند.

زلالی در پایان سخنان خود با یادآوری اینکه شوراها در مواقع ضروری حتی یاریگر دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند کمیته امداد هستند اظهار داشت: شوراها دغدغه‌های شهری را به طور کامل رصد کرده و با هوشیاری تمام وارد حل این مسائل می‌شوند که این شوراها را به بازوی توانمند حل مشکلات شهری تبدیل کرده است.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول