اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون بدمینتون:

ایران 100 هزار بدمینتون‌باز حرفه‌ای دارد

خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون بدمینتون کشور گفت: 100 هزار نفر در سراسر کشور زیر نظر 250 هیئت ورزشی در این رشته مشغول فعالیت ورزشی هستند.

ایران 100 هزار بدمینتون‌باز حرفه‌ای دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، محمدرضا پوریا ظهر امروز در بازدید از مجموعه ورزشی اختصاصی هیئت ورزشی بدمینتون نیشابور اظهار داشت: حضور ورزشکاران این رشته با سطح بالای سواد، 8 هزار نفر داور و 12 هزار نفر مربی از شاخص‌های این فدراسیون است.

وی با بیان اینکه 52 درصد جمعیت ورزشکاران بدمینتون را زنان به خود اختصاص داده‌اند، اضافه کرد: 32 کشور در مسابقات بین‌المللی بدمینتون دهه فجر شرکت کردند.

رئیس فدراسیون بدمینتون با تقدیر از زحمات امینیان عضو هیئت مدیره بدمینتون استان به خاطر گسترش این رشته، تصریح کرد: بعد از مشهد در سطح خراسان‌رضوی نیشابور فعال‌ترین شهرستان در ورزش بدمینتون استان است.

پوریا وعده داد: سال آینده مسابقات کشوری به نام شهید سلطانی در سالن اختصاصی شهید منوچهر سلطانی نیشابور، برگزار شود.

هم‌چنین رئیس هیئت بدمینتون خراسان‌رضوی گفت: سالن شهید سلطانی نیشابور بعد از مشهد دومین سالن ورزشی این هیئت در سطح استان است که ساخته می‌شود.

رسول اکبری افزود: ساخت این سالن‌ها و فعالیت متعدد ورزشی در آن نماد با مردم بودن مسئولان این هیئت با کمترین زحمت برای نهادهای دولتی است.

وی با اشاره به حضور 60 نفر خیّر در حوزه خیّران این هیئت ورزشی، گفت: خیّران سلامت پول می‌دهند تا بیماران بی‌بضاعت، سلامت خود را کسب کنند اما خیّران حوزه ورزش پول می‌دهند تا افراد سالم، بیمار نشوند.

ایمان گنجی رئیس هیئت ورزشی بدمینتون نیشابور نیز گزارشی از فعالیت خود در مدت پنج سال ریاست این هیئت ارائه کرد.

وی توضیح داد: فعالیت صد ورزشکار حرفه‌ای، تربیت 200 مربی و داور، کسب عنوان سومی کشور در بازی‌های آزاد جوانان، کسب عنوان تیمی کشور در رده‌های نونهالان و نوجوانان، نایب قهرمانی رده جوانان جام رضوی بخشی از موفقیت‌های این هیئت در مدت تصدی پنج ساله است.

گنجی خاطرنشان کرد: ساخت سالن اختصاصی از ابتدای سال 88 آغاز شد که پس از گذاشتن 4 هزار ساعت وقت از 90 درصد پیشرفت عمرانی فیزیکی برخوردار هستیم.

دبیر هیئت بدمینتون نیشابور نیز گفت: برای ساخت این سالن صرفاً با کمک خیران نیشابور به ویژه حاجی سلطانی و منابع مالی مردمی هیئت ورزشی بدمینتون استان صورت گرفته است.

محمدرضا زراعتی افزود: سالن اصلی با چهار کورت (قطعه) زمین به مساحت 800 مترمربع، خانه بدمینتون نیشابور به مساحت 200 مترمربع و سالن بدن‌سازی به مساحت 130 مترمربع در مجموع با اعتبار حدود 350 میلیون تومان و هزینه 10 میلیون تومان آسفالت در حال ساخت است.

زراعتی یادآور شد: هادی سلطانی قطعه زمینی را به سازنده سوله به صورت معوض دادند تا هزینه‌های ساخت تأمین شود.

وی وعده داد: بابت هزینه کف‌پوش، رئیس هیئت بدمینتون استان 10 میلیون تومان برای خرید تجهیزات بپردازد و مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز بدون اعلام رقم، قول مساعدت داد.

رئیس فدراسیون بدمینتون کشور از خانواده شهید سلطانی برای ساخت سالن اختصاصی این رشته ورزشی در نیشابور تقدیر کرد.

این مقام ورزشی به همراه هیئت همراه با فرماندار نیشابور و نیز مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی به همراه جمعی از مسئولان محلی در محل ساخت مجموعه ورزشی اختصاصی هیئت ورزشی بدمینتون نیشابور حضور یافتند.

در ابتدای جلسه، مسئولان با حضور در کنار بنای یادبود به ارواح مطهر شهیدان به ویژه شهید منوچهر سلطانی با قرائت فاتحه، نثار صلوات و اهدای گل ادای احترام کردند.

در ادامه قسمت‌های مختلف مجموعه مورد بازدید قرار گرفت و جلسه‌ای در این رابطه تشکیل شد.

در این جلسه سیدجلال هاشمی معاون استاندار خراسان‌رضوی و فرماندار نیشابور با تقدیر از زحمات هیئت رئیسه بدمینتون نیشابور و هادی سلطانی خیرنیک‌اندیش، گفت: خاستگاه فکر سالم، بدن سالم است.

وی افزود: مشارکت مردم نیشابور در امور عمومی در سطح استان مثال‌زدنی است.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول