اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی صورت گرفت

بهره‌برداری از آزمایشگاه گواهی سلامت بذر شمال و شمالغرب کشور

خبرگزاری فارس: آزمایشگاه گواهی سلامت بذر شمال و شمالغرب کشور در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از آزمایشگاه گواهی سلامت بذر شمال و شمالغرب کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی، مسعود محمدیان رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی در آیین بهره‌برداری از ساختمان جدید و آزمایشگاه گواهی سلامت بذر با اشاره به تولید سالانه 2میلیون و 900 هزار تن محصولات زراعی و یک میلیون تن محصولات باغی در استان گفت: با راه‌اندازی این مرکز افق روشنی در استفاده اصولی از بذر و نهال مورد استفاده در بخش کشاورزی برای افزایش کیفیت محصول تولیدی، ساماندهی امر کنترل و گواهی بذر و نهال در راستای نیل به تولید، عرضه بذر و نهال سالم پیش رو است.

وی با اشاره به کاهش قیمت تمام‌شده و افزایش راندمان تولید در واحد سطح بدون افزایش سطح زیرکشت در استان اظهار داشت: با توجه به محدودیت منابع آبی و خاک زراعی و اجرای هدفمندی یارانه‌ها، راه‌اندازی این مرکز را می‌توان گامی مهم در زمینه تولید محصول سالم در راستای تامین امنیت غذایی استان برشمرد. 

حسن منیری‌فر رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان نیز در حاشیه این مراسم گفت: اهمیت و مرغوبیت تست سلامت بذر و نهال تولیدی، ردیابی بیماری‌های موثر در تولید بذر و نهال، ردیابی افت‌های موثر در تولید بذر و نهال همچنین انجام تحقیقات مرتبط با استانداردهای احداث مزارع و تولید بذر از مهم‌ترین وظایفی است که آزمایشگاه گواهی سلامت بذر و نهال به عهده دارد.

وی تصریح کرد: امید می‌رود با ادامه حرکت زیربنایی در حال انجام در بخش‌های مختلف کشاورزی حرکت در مسیر توسعه پایدار کشور روز‌به‌روز سرعت بیشتری بپذیرد. 

منیری‌فر با اشاره به اهمیت آذربایجان‌شرقی به‌عنوان پایگاه تحقیقی بخش کشاورزی در شمال و شمالغرب کشور گفت: این آزمایشگاه به‌عنوان "پایلوت" در شمال و شمالغرب کشور برای استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، کردستان زنجان و گیلان سرویس خواهد داد. 

برای راه احداث ساختمان و راه‌اندازی آزمایشگاه گواهی سلامت بذر، مبلغ 2 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.

انتهای پیام/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول