اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خدمات درمانی گلستان:

دفترچه بیمه خدمات درمانی روستائیان نیاز به تمدید ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بیمه‎گری و درآمد خدمات درمانی گلستان گفت: دفترچه بیمه خدمات درمانی روستائیان نیاز به تمدید ندارد.

دفترچه بیمه خدمات درمانی روستائیان نیاز به تمدید ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان رسول حزینی صبح امروز در جلسه مطبوعاتی با خبرنگاران استان اظهار داشت: این اداره در قالب چهار بیمه، کارکنان دولت، بیمه روستائیان و عشایر، بیمه ایرانیان و بیمه سایر اقشار فعالیت می‎کند.

وی با اشاره به اینکه حق سرانه درمان بیمه کارکنان دولت از سوی هیئت دبیران هر سال تعیین می‎شود، تصریح کرد: در سال 1389 این رقم معادل هفت درصد مشمولی بازنشستگی یک فرد کارمند بود که با عنایت و توجه دولت این رقم در سال 1391 به پنج درصد تقلیل یافت.

حزینی با اشاره به دیگر خدمات ارائه شده از سوی دولت به کارمندان ابراز داشت: در سال گذشته سقف حقوقی که حداقل سرانه را بر اساس هفت درصد می‎گرفتیم 800 هزار تومان بوده که این رقم در سال جاری به حداکثر دو برابر قانون کار معادل 660 هزار تومان برای کاهش حق سرانه رسیده است.

رئیس اداره بیمه‎گری و درآمد خدمات درمانی گلستان در خصوص خدمات ارائه شده در صندوق بیمه‎های روستائیان و عشایر و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت ابراز داشت: به مناسبت ایام‌الله دهه فجر سازمان خدمات درمانی تصمیم اتخاذ کرد که دفاتری که فاقد اعتبار در دست روستائیان هستند نیاز به تمدید دفترچه بیمه نداشته باشند.

وی تاکید کرد: بر این اساس در راستای سهولت رفاه بیمه‌شدگان و کاهش بار ترافیکی تعویض دفترچه روستائیان می‌توانند بدون مراجعه برای تمدید، تا آخرین برگ دفترچه را استفاده کنند و این دغدغه خاطر از آنها رفع شود.

حزینی در خصوص بیمه ایرانیان نیز گفت: این بیمه برای افرادی که فاقد هرگونه بیمه‎ای هستند، است و با توجه به اینکه در صدور دفترچه بیمه رعایت حق خانوار الزام است در این بیمه افراد کم بضاعت جامعه که توان پرداخت حق بیمه تمام اعضای خانواده خود را ندارند انفرادی هم بیمه خواهند شد.

رئیس اداره بیمه‎گری و درآمد خدمات درمانی گلستان با اشاره به اینکه پارسال حق بیمه ایرانیان برای هر فرد در سال 48 هزار تومان بوده، بیان داشت: این رقم در سال جاری به 56 هزار و 500 تومان در سال رسیده است.

وی ادامه داد: کسانی که توانایی پرداخت حق بیمه ایرانیان را ندارند خوداظهاری می‎کنند و با تایید کمیته امداد امام خمینی(ره) از تخفیف ویژه بهره‎مند خواهند شد.

حزینی با بیان اینکه بیمه ایرانیان از سال 1387 شکل گرفته، متذکر شد: کسانی که فاقد هرگونه بیمه بودند و نه در ردیف روستائیان و نه کارمندان و سایر اقشار قرار نمی‎گرفتند با تخفیف 50 درصدی دولت از بیمه ایرانیان استفاده می‎کنند.

رئیس اداره بیمه‎گری و درآمد خدمات درمانی گلستان بیمه سایر اقشار را مخصوص خانواده شهدا، ایثارگران، بسیجیان فعال برشمرد و اذعان داشت: افراد مجهول‌الهویه که در بیمارستان‎ها بستری هستند و سرپرستی را ندارند در صورتی که بهزیستی تایید کند می‎توانند از خدمات بیمه درمان بهره‎مند شوند.

انتهای پیام/ن۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول