اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نهاوند

78 درصد جمعیت روستاهای مرکزی از گاز خانگی بهره‌مند شدند

خبرگزاری فارس: فرماندار نهاوند گفت: 78 درصد جمعیت روستاهای بخش مرکزی نهاوند از نعمت گاز خانگی بهره‌مند شده‌اند.

78 درصد جمعیت روستاهای مرکزی از گاز خانگی بهره‌مند شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات روستای دهفول نهاوند با اشاره به اینکه دغدغه دولت برای ایجاد زیرساخت‌های توسعه برای اشتغال روستاها از مهمترین اولویت برنامه‌های دولت است، افزود: افزایش سطح رفاه زندگی به ویژه در روستاها و رسانیدن روستاها به استاندارد مطلوب با ایجاد اشتغال و ساخت مسکن مناسب از مهمترین اهداف حوزه اجرای شهرستان نهاوند است.

وی از گازدار بودن 16 روستا قبل از سال 84 در نهاوند خبر داد و گفت: هم اینک 73 روستای نهاوند دارای گاز خانگی و بیش از 30 روستای دیگر نیز امسال در حال اجرا هستند که نشان از عمق توجه دولت در راستای ایجاد شرایط مطلوب برای زندگی در سطح روستاهاست.

فرماندار نهاوند به ایجاد کمیته اشتغال روستایی در نهاوند اشاره کرد و ابراز داشت: از مهم‌ترین مأموریت‌های این کمیته شناخت ظرفیت‌ها، چالش‌ها، فرصت‌ها و راه‌های ایجاد اشتغال در سطح روستاهاست.

وی دهیاران، شوراها و بخشداران را موظف کرد تا نسبت به معرفی زیرساخت‌ها و توانمندی‌های هر روستا برای ایجاد اشتغال و ارائه آن به کمیته اشتغال روستایی خبر داد و افزود: از آن جایی که با فعال کردن و ایجاد رشته‌های متناسب با بازار کار در مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای راه‌های ایجاد اشتغال شناسایی شده‌اند جوانان جویای کار می‌توانند نسبت به ایجاد مشاغل خانگی و بازاریابی آنها برای فروش محصولات تولیدی خود فعال شوند.

زارعی‌کوشا به ایجاد نمایشگاه‌های عرضه محصولات به ویژه تولیدات مشاغل خانگی در نهاوند به صورت مداوم اشاره کرد و بیان داشت: از هر فرصتی استفاده می‌شود تا دغدغه ایجاد شغل برای جوانان، والدین و روستاییان کاسته شود.

وی روستای دهفول به واسطه وجود کارگاه‌های تولید مبل و منبت را یکی از روستاهای ممتاز در ایجاد اشتغال در نهاوند خواند و گفت: اگر فعالیت این کارگاه‌ها با برنامه باشد قادر خواهد بود که دغدغه بیکاری از این روستا به کلی رفع شود.

انتهای پیام/خ۲۰

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول