اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان خبر داد

کاهش 4.3 درصد مصرف انرژی در کردستان با هدفمندی یارانه‌ها

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه در سال 89 حدود 4.3 درصد مصرف انرژی در استان کاهش داشته است.

کاهش 4.3 درصد مصرف انرژی در کردستان با هدفمندی یارانه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج محمدمصطفی نجفیان ظهر امروز در نشست خبری مدیران صنعت آب و برق استان کردستان در سنندج اظهار داشت: فعالیت صنعت برق شامل سه بخش تولید، انتقال و توزیع است.

 

وی به بیان وظایف و فعالیت‌های مربوط به بخش توزیع برق پرداخت و افزود: وظیفه اصلی بخش توزیع دریافت برق از مراکز تولید و فروش و توزیع آن بین مشترکان و متقاضیان برق است.

 

وی تعداد مشترکان برق استان را 480 هزار مشترک در بخش‌های مختلف خانگی، کشاورزی، صنعتی و سایر مصارف ذکر کرد و گفت: در حال حاضر 86 درصد مشترکان برق استان در بخش خانگی و مابقی در بخش‌های صنعت، کشاورزی و سایر مصارف هستند.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب و به دنبال سیاست محرومیت‌زدایی تاکنون حدود هزار و 700 روستای استان از نعمت برق برخوردار شدند.

 

نجفیان با اعلام اینکه 100 درصد جمعیت شهری و روستایی استان در بخش خانگی زیرپوشش صنعت برق هستند، عنوان کرد: در کردستان حتی روستاهای زیر 10 خانوار نیز برقدار شدند.

 

وی ادامه داد: در سال 89 تا اوایل 90، تعدادی از روستاهای دورافتاده و صعب‌العبور هم از طریق انرژی خورشیدی برق‌دار شد‌ه‌اند.

 

وی به منابع اجرای پروژه‌های سالانه در استان اشاره کرد و اظهار داشت: پروژه‌هایی مانند مسکن مهر منابع آن از طریق اعتبارات استانی تامین می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان در ادامه مطلب فوق خاطر نشان کرد: از محل منابع داخلی وزارت نیرو به طور سالانه اعتباراتی برای اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های موجود به منظور افزایش پایداری آنها تخصیص داده می‌شود.

 

نجفیان با بیان اینکه منابعی هم از طریق فروش انشعاب حاصل می‌شود، افزود: از این منابع هم به عنوان منابع داخلی شرکت برای توسعه شبکه‌های توزیع هزینه می‌شود.

 

* واگذاری بیش از 8 هزار انشعاب به مسکن مهر در کردستان

 

وی خاطر نشان کرد: امسال در بحث ایجاد خطوط 80 کیلومتر شبکه فشار متوسط هوایی، فشار ضعیف هوایی، شبکه‌‌های فشار متوسط و ضعیف زمینی در استان احداث شده است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: چهار دستگاه پست زمینی و 92 دستگاه پست هوایی در رابطه با مسکن مهر در استان تاکنون احداث شده است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان به تعداد مشترکان مسکن مهر استان اشاره کرد و گفت: تاکنون 2 هزار و 245 اشتراک به متقاضیان مسکن مهر فروخته شده است.

 

نجفیان اضافه کرد: تا پایان سال جاری نیز حدود 6 هزار انشعاب دیگر به تعاونی‌های مسکن مهر واگذار خواهیم کرد.

 

وی به پروژه‌های قابل بهره‌برداری در دهه فجر امسال اشاره کرد و بیان داشت: در بحث روشنایی معابر در شهرها و احداث تاسیسات جدید در دهه فجر امسال طرح‌هایی با اعتبار 2 میلیارد و 300 میلیون تومان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 

وی ادامه داد: طرح روشنایی معابر خیابان ساحلی سنندج با نصب پایه‌های فلزی و چراغ‌های روشنایی و هزینه 350 میلیون تومان و اصلاح و بهینه‌سازی شبکه روشنایی بلوار بهشت محمدی سنندج نیز از جمله طرح‌های مورد بهره‌برداری در ایام‌الله دهه فجر بودند.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با اشاره به هدفمندی یارانه‌ها در بخش صنعت برق، تصریح کرد: با هدفمندی یارانه‌ها نتایج موثری در بحث مدیریت مصرف انرژی در استان حاصل شده است.

 

نجفیان عنوان کرد: در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه در سال 89 حدود 4.3 درصد مصرف انرژی در استان کاهش داشته است.

 

وی با بیان اینکه 50 درصد مصرف انرژی برق در بخش خانگی است خاطر نشان کرد: با هدفمندی یارانه‌ها در بخش خانگی 9/13 درصد کاهش مصرف انرژی داشتیم.

 

وی ادامه داد: در مدت مذکور در بخش تجاری هم حدود 5 درصد کاهش و در روشنایی معابر نیز 3 تا 4 درصد کاهش مصرف انرژی در استان را شاهد بودیم.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با بیان اینکه هدف هدفمندی یارانه‌ها سوق دادن انرژی به بخش‌های مولد است، خاطر نشان کرد: در کردستان خوشبختانه این هدف محقق شد و حدود 12 درصد در بخش صنعتی و 7 درصد در بخش کشاورزی افزایش رشد مصرف انرژی را داشتیم.

 

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول