اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

بیشترین تخلفات انتخاباتی را مطبوعات مرتکب شده‌اند

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: بیشترین تخلفات در چند ماه اخیر در حوزه انتخابات و تبلیغات زود هنگام را مطبوعات مرتکب شده‌اند.

بیشترین تخلفات انتخاباتی را مطبوعات مرتکب شده‌اند

یوسف اکبری امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: مطبوعات ما به عنوان تریبون روشنگری اذهان عمومی نباید به رفتارهای غیر‌قانونی دست بزنند بلکه شایسته است بستر تبلیغات غیر‌قانونی افراد قانون‌گریز را گرفته و در مقابله با این شیوه غلط سهیم باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر کاندیدایی تالار پذیرایی یا یک فضای دیگر را به عنوان ستاد برای خود انتخاب کرده باشد و جلسات و برنامه‌های تبلیغاتی خود را در زمان قانونی در آن فضا انجام دهد تخلفی مرتکب نشده اما تخلف جایی است که تالار پذیرایی به صورت موقت با هدف تجمع و فراخوان قشر خاص و در زمان محدود انجام می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین همه رسانه‌ها و خبرنگاران را به گرم کردن تنور انتخابات فراخواند و در مورد راه‌های برخورد با استفاده‌کنندگان از عناوین غیر‌قانونی اظهار داشت: ما در مرحله اول به افرادی که با القاب مختلف و غیر‌واقعی در انتخابات حاضر شده‌اند تذکر کتبی با هدف بازدارندگی دادیم که در مراحل بعد پرونده تخلف آنها را به دادگاه ویژه برخورد با تخلفات انتخاباتی ارجاع و یا در قالب هیئت‌های نظارت و اجرایی در شورای نگهبان و حتی تا مرحله صدور اعتبار‌نامه برای نماینده مجلس این موارد قابل پیگیری است.

* تجمعات و فراخوان‌ها غیر‌قانونی است

رئیس هیئت اجرایی انتخابات مجلس نهم در اردبیل هرگونه تجمع با دعوت رسمی و فراخوان قبلی را خلاف قانون و عین قانون‌شکنی توصیف کرد و افزود: جریان‌های سیاسی مجوز‌دار می‌توانند در عرصه تبلیغات انتخاباتی حاضر باشند اما تبلیغات نامزد خاص از سوی آنها قبل از آغاز تبلیغات ممنوع است.

اکبری در بخش دیگری از سخنان خود با صراحت لهجه تصریح کرد: ما با هیچ کاندیدا و نامزد انتخاباتی اختلاف نظر نداریم بلکه در یک ارتباط صمیمی و فضای عرض ارادت و علاقمندی مایل هستیم شفاف و روشن و قانونی به وظایف خود عمل کنیم.

این مسئول یادآور شد: از تمام تریبون‌ها ارادت و سلام خود را به کاندیداها، طرفداران آنان و عموم مردم اعلام کرده و با صراحت اعلام می‌کنیم که با هیچ یک از نامزدهای مجلس نهم به رغم شایعات و رفتارهای خلاف واقع دشمنی، کینه‌توزی و رفتار غیر‌قانونی نداریم.

اکبری در پایان سخنان خود در مورد تخلف برخی از نشریات و مطبوعات محلی در اردبیل به خبرنگار فارس اظهار داشت: ما بارها به نشریات و روزنامه‌ها تذکرات لازم را داده‌ایم و معتقدیم روح عدالت، انصاف و منش عادلانه در برخورد با مطبوعات مختلف باید رعایت شود.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول