اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره ارشاد مازندران:‌

راه‌اندازی گنجه کتاب از ماندگاترین کارها است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران راه‌اندازی گنجه کتاب در دستگاه‌های اداری را از ماندگارترین کارها دانست.

راه‌اندازی گنجه کتاب از ماندگاترین کارها است

عین‌الله فلاح در حاشیه افتتاح نخستین گنجه کتاب در کانون و پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری اظهار داشت: طرح پیک مهر به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان آحاد جامعه، اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد:‌ به دلیل اینکه مردم در دستگاه‌های اداری، مراکز درمانی و نقاط اینچنینی وقت بیشتری صرف می‌کنند، محلی ایجاد کردیم تا مردم از منابع کتابی استفاده کنند.

فلاح با اشاره به اینکه پروژه پیک مهر به همین منظور در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: بر همین اساس مقرر شد دستگاه‌های اجرایی قفسه کتاب را در ادارات پیش‌بینی کنند.

این مسئول درباره نحوه تامین کتاب‌های گنجه کتاب ادارات گفت: ‌از طریق نهاد کتابخانه‌های عمومی کتاب‌هایی معرفی می‌شوند که ادارات کتاب‌ها را تهیه کرده و در قفسه در دسترس عموم قرار می‌دهند و این کتاب‌ها باید به صورت دوره‌ای تغییر یابند.

فلاح یادآور شد: ‌در ترمینال‌ها، ایستگاه قطار، فرودگاه، دستگاه‌های دولتی و هر مرکز تجمع مردم، این فرصت ایجاد می‌شود تا مردم از کتاب بهره‌مند شوند.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران خاطرنشان کرد: ‌اگر این روند ادامه یافته و همه دستگاه‌ها نسبت به راه‌اندازی قفسه کتاب اقدام کنند، یکی از ماندگارترین کارها خواهد بود.

این مسئول درباره نقش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران درباره راه‌اندازی قفسه کتاب در ادارات گفت: همان طور که اداره کل ارشاد در طول سال هدیه کتاب را در دستور کار دارد در این زمینه هم تهیه بخشی از کتاب‌ها را برعهده داریم که خدمتی فرهنگی و معنوی به هم استانی‌ها است.

وی با اشاره به اینکه این طرح قبلا در قالب ارمغان دانایی و ارمغان سبز توسط ارشاد استان اجرا می‌شد، تصریح کرد:‌ در قالب طرح ارمغان دانایی کتاب‌هایی را به صورت مستمر و در مقطع زمانی برای مدیران و در قالب ارمغان سبز هم کتاب‌هایی را برای دندانپزشکی‌ها و آرایشگاه‌های زنانه و مردانه ارسال می‌کردیم.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران با بیان اینکه در منابع کتابی مشکل نداریم، ادامه داد: مشکل ما سوق دادن مردم به سمت مطالعه است.

فلاح ابراز داشت: ‌باید بستر را فراهم کنیم تا مردم را به سمت کتابخوانی و افزایش سقف زمانی مطالعه هدایت کنیم.

این مسئول اذعان داشت: همه مدیران باید عضو کتابخانه عمومی باشند تا جوانان از آنها الگو بگیرند چراکه وقتی یک مدیر هفته‌ای حتی یک بار از کتابخانه کتاب به امانت می‌گیرد، می‌تواند بر روی عموم مردم تاثیر بگذارد.

وی با اشاره به اینکه راه کتابخانه‌های عمومی را به مردم نشان بدهیم، خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های عمومی مکانی امن و مناسب برای ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول