اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران:

کتابخانه‌های سیار در مازندران گسترش یابند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران، خواستار گسترش فعالیت کتابخانه‌های سیار در مناطق مازندران شد.

کتابخانه‌های سیار در مازندران گسترش یابند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علیرضا جانبازی ظهر امروز در مراسم افتتاح نخستین گنجه کتاب در دستگاه‌های اداری در کانون و پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران اظهار داشت: افتتاح این گنجه کتاب از مصوبات شورای عالی اجتماعی کشور است که بر اساس آن در کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی در استان مورد پیگیری قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه اجرای این مصوبه را به تمام دستگاه‌ها ابلاغ کردیم، گفت:‌ به دلیل اینکه زمان انتظار مردم در ادارات بیهوده هدر نرود، گنجه کتاب را پیش‌بینی کردیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران با بیان اینکه به این ترتیب فرهنگ کتابخوانی هم نهادینه می‌شود، ادامه داد:‌ جوانان هم به سمت کتاب سوق داده می‌شوند که این موضوع از تاکیدات مقام معظم رهبری است.

این مسئول با اشاره به اینکه امروز نخستین قفسه کتاب از این پروژه افتتاح می‌شود، یادآور شد: ‌امیدواریم سایر دستگاه‌ها هم به تبعیت از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نسبت به راه‌اندازی قفسه کتاب اقدام کنند.

جانبازی ابراز داشت:‌ چنانچه همین روند در دستگاه‌ها ادامه یابد با نهادینه کردن فرهنگ کتاب در سطح استان، کاهش مسائل و معضلات اجتماعی را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه عموم مردم باید از این قفسه‌های کتاب بهره ببرند، تصریح کرد: دستگاه‌های استان از محل اعتبارات فرهنگی برای تجهیز این کتابخانه‌ها استفاده می‌کنند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران متذکر شد: ‌ایجاد کتابخانه سیار در مراکزی که مردم تجمع می‌کنند، چه در پارک‌ها، کنار ساحل، ادارات و یا هر نقطه دیگر، می‌تواند در افزایش میزان سرانه مطالعه مفید باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: دستگاه‌های فرهنگی نسبت به گسترش کتابخانه‌های سیار اقدام کنند تا فرهنگ کتابخوانی در بین قشر جوان نهادینه شود.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول