اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌با حضور اساتیدی از کشورهای‌ ایتالیا، فرانسه، انگلیس، سوریه، مصر، ترکیه، نیجریه، عراق و لبنان

کنگره بین‌المللی «بیماری بورگر» در مشهد برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس بخش جراحی و عروق دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کنگره بین‌المللی بیماری بورگر با حضور اساتید بین‌المللی در مشهد برگزار می‌شود.

کنگره بین‌المللی «بیماری بورگر» در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدهادی مدقق عصر امروز در نشست مطبوعاتی کنگره بین‌المللی «100 سال بیماری بورگر» که در سالن جلسات بخش جراحی عروق و آندو و اسکولار بیمارستان امام رضا(ع)برگزار شد، اظهار داشت: در کنگره بین‌المللی بورگر اساتید از کشورهای ایتالیا، فرانسه، انگلیس، سوریه، مصر، ترکیه، نیجریه، عراق و لبنان حاضر می‌شوند.

وی افزود: ارائه 33مقاله به همراه سخنرانی و 6 کارگاه تخصصی با جزئیات بیماری بورگر و برگزاری برنامه‌های جانبی با حضور بیماران بورگر زیرپوشش در سه روز  پایانی بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود.

رئیس کنگره بین‌المللی بیماری بورگر اظهار داشت: میزان شیوع این بیماری در کشورهای شرقی، آسیا و اروپای شرقی بیشتر از کشورهای غرب است.

مدقق خاطرنشان کرد: 70 درصد بیماران بورگری از نظر اقتصادی و اجتماعی نیز دچار مشکل هستند و از لحاظ مادی نیز در سطح پائین جامعه قرار دارند.

وی افزود:همزمان با این کنگره دو همایش دیگر در بخش پرستاری و دانشجویی بیماری‌های عروق محیطی برپا می‌شود.

در ادامه این جلسه غلامحسین کاظم‌زاده دبیر علمی کنگره بین‌المللی بیماری بورگر اظهار داشت: این بیماری بومی و منطقه‌ای است که مهم‌ترین علل شیوع این بیماری کشیدن سیگار و استفاده از دخانیات است.

کاظم‌زاده اظهار داشت: این بیماری در سنین جوانی علائم خود را از قبیل درد شدید در اندام‌های تحتانی، زخم در سطح پوست و بازتوانی روحی و روانی در افراد بروز می‌کند.

وی در ادامه به افرادی که مبتلا به این بیماری می‌شوند اشاره کرد و گفت: دست و پاهای افراد در صورت ادامه استفاده از دخانیات و توسعه بیماری در بدن، قطع عضو می‌شود.

دبیر علمی کنگره بین‌المللی بیماری بورگر افزود: این کنگره با همکاری انجمن بین‌المللی خارجی vas و جراحی عروق مدیترانه برگزار می‌شود.

در ادامه نشست حسین کریمی، دبیر علمی همایش کشوری پرستاری در اختلالات عروق اظهار داشت: ایده اصلی شکل‌گیری همزمان این کنگره با کنگره بین‌المللی بیماری بورگر حضور اصلی تیم پزشکی با پرستاران در پیشگیری و درمان این بیماری است.

دبیر علمی همایش کشوری پرستاری در اختلالات عروق افزود: دانش و عملکرد پرستاران نسبت با سایر حوزه‌های پزشکی کمتر است و باید حضور خود را نسبت به گذشته افزایش دهند.

کریمی گفت: در این کنگره 22 پوستر و دو کارگاه تخصصی و ارائه 14مقاله به همراه سخنرانی در قالب اختلالات عروقی ارائه خواهد شد.

در ادامه لیدا پیوندی دبیر علمی همایش دانشجویی بیماری‌های عروق محیطی اظهارداشت: این همایش در کنار کنگره بین‌المللی بیماری بورگر و در ارتباط با مصرف شیوع دخانیات در میان مردم با اعلام فراخوان دانشجویی و ارسال سی‌دی  و کارگاه تخصصی برگزار می‌شود.

دبیر علمی همایش دانشجویی بیماری‌های عروق محیطی افزود:18مقاله و 6 سی دی، 4 کارگاه دانشجویی به همراه این کنگره بین‌المللی در تالار هاشمی‌نژاد بیمارستان امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول