اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان منطقه آزاد قشم:

روند رو به رشد احداث مراکز اقامتی در قشم

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم روند احداث هتل‌ها و مراکز اقامتی لوکس و ستاره‌دار را در این منطقه رو به رشد خواند.

روند رو به رشد احداث مراکز اقامتی در قشم

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، فرزین حقدل ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده و استراتژی‌های نوین در حوزه گردشگری قشم، به دنبال تغییر نگرش و ایجاد یک موج جدید در زمینه شناساندن بهتر این منطقه هستیم و در این راستا یکی از نیازهای مهم و اساسی، داشتن مراکز اقامتی با کیفیت عالی و مطلوب برای اسکان گردشگران و مسافران است.

وی افزود: در این زمینه، سازمان منطقه آزاد قشم با آمادگی سرمایه‌گذاران برای احداث هتل  موافقت و شش مجوز برای احداث هتل‌های ستاره‌دار در این منطقه را صادر کرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد: تعدادی از این هتل‌ها در مرحله گودبرداری و انجام عملیات اجرایی هستند و هم‌زمان با ایام دهه مبارک فجر در سال ‌جاری، عملیات اجرایی دو هتل پنج ستاره مجموعا با اعتبار 500 میلیارد ریال آغاز خواهد شد.

حقدل با تاکید بر رعایت معیارهای زیست محیطی در ساخت پروژه‌های گردشگری بیان داشت: تمام طرح‌ها پس از بررسی در کمیسیون‌های تخصصی سازمان و با تایید کارشناسان محیط زیست منطقه آزاد، ضمن رعایت تمام موازین حفاظت محیط زیست  در جزیره اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به جایگاه ویژه قشم در حوزه گردشگری کشور، معرفی ظرفیت‌های این منطقه از طریق سیستم فرهنگی آموزشی، رسانه‌ای و هم‌چنین پرداخت تخصصی به چالش‌ها و مسائل گردشگری این منطقه در کارگروه‌های تخصصی، می‌تواند نگاه اثربخشی را در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قشم به وجود آورد.   

مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم نیز در ادامه این نشست از آماده‌سازی بنادر این جزیره به منظور افزایش کیفیت حمل و نقل دریایی مسافر در ایام نوروز خبر داد.

تورج امانی عنوان کرد: در راستای خدمت‌رسانی به گردشگران نوروزی ستاد تسهیلات نوروزی قشم مدتی پیش تشکیل شد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون تعدادی از جلسات این ستاد با حضور دستگاه‌های مرتبط با امر گردشگری برگزار شده است.

مدیر گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم اذعان داشت: این ستاد در قالب ستاد تسهیلات سفرهای دائمی قشم با برنامه‌های مدون خود در زمینه جذب گردشگران در ایام تعطیلات نوروز 91 تشکیل شده است.

به گفته وی، افزایش شمار پروازها، تقویت بخش هتلینگ و هتل آپارتمان‌ها، ساماندهی سامانه حمل و نقل شهری و برون شهری در قشم از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده در راستای خدمات‌رسانی مناسب‌تر در ایام نوروز است.

این مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم هم‌چنین از آماده‌سازی بنادر این جزیره به منظور افزایش کیفیت حمل و نقل دریایی مسافران در ایام نوروز خبر داد.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول