اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون اول رئیس جمهور

مدرنترین کارخانه بسته‌بندی برنج بهره‌برداری شد

خبرگزاری فارس: دقایقی قبل مدرنترین کارخانه فرآوری و بسته‌بندی مدرن برنج در شهرستان جویبار به بهره‌برداری رسید.

مدرنترین کارخانه بسته‌بندی برنج بهره‌برداری شد

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان جویبار، کارخانه فرآوری و بسته‌بندی برنج توسط شرکت صنایع غذایی پردیس صبح امروز با حضور محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور، سید علی‌اکبر طاهایی استاندار تهران، وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در شهرستان جویبار به بهره‌برداری رسید.

استاندار مازندران در حاشیه مراسم افتتاح این کارخانه گفت: مصرف برنج در ایران با توجه به جمعیت کشور و مصرف سرانه بیش از 3 میلیون تن در سال است در حالی که تولید سالانه برنج در کشور بیش از 2 میلیون تن است.

سید علی‌اکبر طاهایی تصریح کرد: با توجه به وضعیت شالیکوبی‌های موجود در سطح کشور که بیشترشان با تکنولوژی قدیمی مشغول به فعالیت هستند حدود 25 درصد برنج تولید آنها تبدیل به خرده برنج و یا ضایعات می‌شود که علاوه بر ضرر اقتصادی برای کشاورزان نیز سبب کاهش برنج تبدیلی نیز می‌شود.

استاندار مازندران تأکید کرد: بازسازی صنایع در کشور به ویژه صنایع شالیکوبی و بسته‌بندی برنج در حال حاضر به یک نیاز فوری تبدیل شده است.

استاندار مازندران یادآور شد: در سال 1387 با توجه به نیاز کشور به صنایع مدرن در زمینه برنج این شرکت نسبت به راه‌اندازی بزرگ‌ترین و مدرنترین مجموعه فرآوری، شالی‌کوبی و بسته‌بندی برنج در کشور و خاورمیانه در قالب شرکت صنایع غذایی پردیس اقدام شده است.

طاهایی میزان سرمایه‌گذاری این واحد تولیدی مرتبط با کشاورزی را بیش از 20 میلیارد تومان اعلام کرد.

وی با اعلام اینکه در راه‌اندازی این طرح از تکنولوژی روز برترین شرکت‌های مطرح جهانی استفاده شده است که می‌توان به ویژگی‌ها و دستاوردهای این کارخانه اشاره کرد.

استاندار مازندران فعالیت در جهت اشتغالزایی، کمک به افزایش کیفیت و کاهش ضایعات، استفاده بهینه از ضایعات برنج، رشد صنایع تبدیلی و تکمیلی، افزایش ارزش افزوده فرآورده‌های جانبی، بسته‌بندی مدرن روز دنیا و پایش هوشمند را از ویژگی‌ها و دستاوردهای این واحد تولیدی برشمرد.

به گزارش فارس، معاون اول رئیس‌جمهور قرار است تا دقایقی دیگر طرح جامع فاضلاب شهرستان بابل را نیز به بهره‌برداری برساند.

انتهای پیام/ن10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول