اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی هیئت نظارت خراسان شمالی:

مجریان انتخابات امانت‌دار خوبی برای آرای مردم باشند

خبرگزاری فارس: سخنگوی هیئت نظارت بر نهمین انتخابات مجلس در خراسان شمالی گفت: مجریان انتخابات باید امانت‌دار خوبی برای آرای مردم باشند.

مجریان انتخابات امانت‌دار خوبی برای آرای مردم باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، علی‌اکبر وحیدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: رأی تک‌تک مردم امانتی در نزد مجریان انتخابات بوده و کوچک‌ترین سهل‌انگاری در این زمینه در واقع خیانت به آرای مردم است.

وی به دستگاه‌های نظارتی استان توصیه کرد که آرای مردم را امانت تلقی کرده و همان‌طور که رأی مردم نوشته می‌شود، به همان شکل نیز لحاظ شود.

وحیدی همچنین از نامزدهای انتخاباتی خواست تا به نمایندگی مجلس به عنوان طعمه نگاه نکنند.

قائم مقام هیئت نظارت بر نهمین انتخابات مجلس در خراسان شمالی تصریح کرد: بر اساس قانون نمایندگان مجلس از جایگاه بالایی برخوردار بوده و به عنوان نمایندگان ملت محسوب می‌شوند.

 

* تأیید صلاحیت 25 نامزد انتخاباتی استان در شورای نگهبان

وی در ادامه با اشاره به تأیید صلاحیت 25 نامزد انتخاباتی استان در شورای نگهبان اظهار داشت: 12 نامزد تأیید شده از این تعداد مربوط به حوزه انتخابیه بجنورد، هفت نامزد مربوط به حوزه انتخابیه اسفراین و شش نامزد مربوط به شیروان است.

سخنگوی هیئت نظارت بر نهمین انتخابات مجلس در خراسان شمالی با اشاره به اینکه برای انتخابات پیش رو 38 نفر ثبت‌نام کردند، گفت: پس از بررسی صلاحیت‌ها در مراحل مختلف اجرایی، نظارت و شورای نگهبان، شمار داوطلبان تأیید صلاحیت شده تا این مرحله 25 نامزد شده است.

وی با بیان اینکه در مرحله آخر که مربوط به رسیدگی به شکایات داوطلبان رد صلاحیت شده در مراحل شورای نگهبان است، افزود: آمار قطعی تعداد داوطلبان تأیید شده استان برای انتخابات مجلس در اول اسفند مشخص می‌شود.

وحیدی تصریح کرد: بر همین اساس احتمال افزایش تعداد کاندیداهای تأیید صلاحیت شده به 26 نفر و یا کاهش تعداد کنونی کاندیداهای تأیید شده وجود دارد.

وی وجود مدارک جدید در تأیید و یا رد صلاحیت داوطلبان استان را در تأیید نهایی صلاحیت آنان برشمرد و گفت: با این وجود بررسی صلاحیت‌ها در هیئت نظارت و شورای نگهبان به خاطر رهنمودهای مقام معظم رهبری با اغماض انجام شده است.

قائم مقام هیئت نظارت بر نهمین انتخابات مجلس در خراسان شمالی با اشاره به پایین بودن تعداد داوطلبان انتخابات مجلس در این استان به نسبت کشوری اظهار داشت: طبق آمار این استان کمترین تعداد داوطلبان انتخابات مجلس را داشته که البته موارد مختلفی از جمله مدارک تحصیلی، هزینه‌های تبلیغات و ... در این زمینه تأثیرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه تعداد نامزدهای انتخاباتی استان به نسبت کشور تنها 72 صدم درصد است، افزود: این در حالی است که جمعیت استان 2/1 کشور و تعداد شعب اخذ رأی نیز 4/1 شعب کشور را تشکیل می‌دهد.

وحیدی از رسانه‌ها خواست در زمینه گزارش‌های تحلیلی آسیب‌شناسی کنند.

 

*برگزاری انتخابات رایانه‌ای در اسفراین قطعی نیست

قائم مقام هیئت نظارت بر نهمین انتخابات مجلس در خراسان شمالی همچنین در پاسخ به سئوالی در مورد تمهیدات هیئت نظارت برای برگزاری انتخابات صد درصد رایانه‌ای در اسفراین گفت: البته برگزاری این انتخابات در این شهرستان هنوز قطعی نشده است.

وی سرعت پایین رأی‌گیری توسط دستگاه‌های اخذ رأی را برشمرد و افزود: این دستگاه‌ها قادر بوده تا صرفاً به ازای هر دو دقیقه از یک نفر شرکت‌کننده رأی‌گیری کند که در واقع زمان‌بر است.

وحیدی تصریح کرد: بر فرض 10 ساعت زمان برای برگزاری انتخابات مجلس، هر یک از این دستگاه‌های رأی‌گیری صرفاً قادر به رأی‌گیری از 300 نفر بوده که با تعداد افرادی که برای حضور در رأی‌گیری مراجعه کرده، تناسب ندارد.

وی با بیان اینکه در برخی از شعبه‌ها تعداد شرکت‌کنندگان برای انتخابات مجلس در این شهرستان به دو برابر ظرفیت هر یک از دستگاه‌های رایانه‌ای اخذ رأی می‌رسد، گفت: بر همین اساس باید در این شعبه‌ها دو سری رایانه پیش‌بینی شود.

سخنگوی هیئت نظارت بر نهمین انتخابات مجلس در خراسان شمالی با اشاره به پیش‌بینی 115 سیستم رایانه‌ای برای انتخابات رایانه‌ای در اسفراین خاطر نشان کرد: برای اجرای این برنامه باید زیرساخت‌های لازم ارتباطی فراهم شود.

وی در عین حال از آموزش تمام ناظران شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات رایانه‌ای و یا به شیوه سابق در این استان خبر داد.

انتهای پیام/و۱۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول