اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فقدان مسجد و حسینیه در برخی مناطق تهران

زادهوش: برای تربیت مبلغین نیازمند چشم‌انداز روشن‌تری هستیم

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: برای جذب و تربیت مبلغین نیازمند چشم‌انداز روشن‌تری هستیم و ژرف‌اندیشی و رصد نیازهای مبلغین باید با جدیت بیشتری دنبال شود.

زادهوش: برای تربیت مبلغین نیازمند چشم‌انداز روشن‌تری هستیم

حجت‌الاسلام احمد زادهوش امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اعزام مبلغین به مناطق مختلف کشور در مناسبت‌های مختلف سال اظهار کرد: در بخش‌های عمده‌ای از کشور اعم از مناطق شهری و روستایی، تعداد روحانیون مقیم، جوابگوی مسائل دینی مردم نیست.

وی ادامه داد: با این وجود مناطقی هستند که به دلیل نداشتن مبلغ، در مناسبت‌های مختلف از سوی نهادهای اعزام کننده مبلغ اعزام شده و مدتی را در منطقه اقامت می‌کند.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اذعان به مشکلات مبلغان در سفرهای تبلیغی بیان کرد: یکی از مشکلات عمده مبلغین ما فقدان فضای مناسب دینی و فرهنگی است.

وی تصریح کرد: با همه سیاستگذاری‌های صورت گرفته، هنوز روستاهایی هستند که فاقد مسجد و محل اجتماعات مناسب هستند و این خلأ در برخی شهرها نیز وجود دارد.

زادهوش ادامه داد: نه تنها در مناطق محروم روستایی حتی در کلانشهرهایی چون تهران، مجتمع‌های مسکونی چند هزار نفره است که فاقد مسجد یا حسینیه هستند و برای برپایی مراسمات دینی از داربست‌های فلزی برای ساخت محل موقت استفاده می‌کنند.

وی حضور موقت روحانیون در مناطق اعزامی را یکی دیگر از مشکلات تبلیغ عنوان کرد و گفت: برای تاثیرگذاری بیشتر در منطقه و حل معضلات آن باید به تعداد روستاها روحانی در اختیار داشته باشیم اما این چنین نیست.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: باید ظرفیت‌های آموزشی برای تربیت طلاب و مبلغان افزایش یابد تا بتوانیم به نیازها پاسخگو باشیم.

زادهوش یکی از محل‌های مورد نیاز روحانی و مبلغ را مدارس شبانه‌روزی دانست و افزود: در این مدارس با انبوه دانش‌آموزانی مواجه هستیم که نیازمند کارشناس دینی هستند اما متاسفانه نمی‌توانیم کارشناسی را به این مدارس اعزام کنیم.

وی تاکید کرد: کمبود ظرفیت برای تربیت مبلغین مستعد و فقدان فضای مناسب دینی و فرهنگی در برخی مناطق عمده مشکلات سر راه تبلیغ است والا بقیه مسائل که به عنوان مشکلات تبلیغ شمرده می‌شود چندان جدی نیست.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه مبلغین بابت فعالیت‌های تبلیغی حقوقی پائین‌تر از یک کارمند اداره می‌گیرند، گفت: با وجود این مشکلات عمده، روحانیون با عشق خدمت به مردم وارد عرصه می‌شوند و سختی‌های تبلیغ را به جان می‌خرند.

وی تصریح کرد: با همه فضاسازی‌های مسمومی که از طرف افراد معاند صورت می‌گیرد، مبلغین به دلیل روحیه والایی که دارند هیچ توقع مادی و مالی نسبت به امر تبلیغ ندارند.

زادهوش ابراز داشت: امروز مبلغین فراوانی داریم که بدون مراجعه به دستگاه‌های تبلیغی به صورت فردی عازم محروم‌ترین مناطق کشور شده و حتی برای مردم آن منطقه با هزینه خود هدایای فرهنگی خریداری می‌کنند.

وی راهکار حل این مشکلات را در افزایش مشارکت عمومی مردم، خیرین و موقوفات دانست و گفت: برای ساخت و ساز و تامین سخت افزاری تربیت نیروهای تبلیغی، حوزه‌ها باید گسترش یافته و مدیریت حوزه برای جذب و تربیت مبلغین باید چشم‌انداز روشن‌تری ارائه کند.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول