اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) فارسان خبر داد

کمک 1.1 میلیارد ریالی خیرین فارسانی به ایتام

خبرگزاری فارس: سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) فارسان گفت: از ابتدای سال ‌جاری تاکنون افزون بر یک میلیارد و 150 میلیون ریال توسط خیرین این شهرستان جمع‌آوری و بین خانواده‌های ایتام توزیع شده است.

کمک 1.1 میلیارد ریالی خیرین فارسانی به ایتام

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علیرضا محمودی‌منش عصر یکشنبه در کارگاه آموزشی ارتقای عزت نفس در بین زنان سرپرست خانواده این شهرستان اظهار داشت: در حال حاضر 730 یتیم در این شهرستان وجود دارد که 240 نفر از این ایتام زیر 18 سال و 500 نفر نیز بالای 18 هستند.

وی بر ضرورت حمایت‌های خیرین از ایتام این شهرستان تأکید کرد و گفت: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون افزون بر یک میلیارد و 150 میلیون ریال توسط خیرین این شهرستان جمع‌آوری و بین خانواده‌های ایتام توزیع شد.

محمودی‌منش در ادامه از پرداخت 60 میلیون ریال مساعدت مالی به مددجویان بدون مسکن این شهرستان تأکید کرد و گفت: این میزان کمک مالی به مددجویان فاقد مسکن برای پرداخت هزینه اجاره منزل پرداخت شده است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) فارسان از خانواده‌هایی که از منزل مسکونی استیجاری استفاده می‌کنند خواست برای تأمین مسکن از تسهیلات و کمک‌های حمایتی این نهاد استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس قراردادی بین کمیته امداد و بنیاد مسکن این شهرستان برای مددجویان فاقد مسکن منعقد خواهد شد که با امضای این قرارداد تسهیلات ساخت و تهیه مسکن مددجویان تأمین خواهد شد.

محمودی‌منش با قدردانی از کمک‌رسانی خیران به مددجویان و ایتام زیر پوشش این نهاد گفت: ادامه حمایت خیران برای خدمات‌رسانی بیشتر به خانواده‌های نیازمند این شهرستان بیش از پیش لازم و ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: توانمندسازی مددجویان و کاهش وابستگی آنان به این نهاد از مهم‌ترین برنامه‌های راهبردی دهه چهارم کمیته امداد به ‌شمار می‌رود.

سرپرست کمیته امداد شهرستان فارسان با اشاره به تعداد خانوارهای زیر پوشش این نهاد گفت: در حال حاضر 2 هزار و 800 خانوار از برنامه‌های حمایتی این نهاد در زمینه‌های مختلف بهره‌مند هستند.

وی ایجاد اشتغال در راستای ارتقای فرهنگ کار و تلاش را یکی از اساسی‎ترین نقش‌های امداد در جامعه برشمرد و گفت: با توجه به تغییر رویکرد امداد از حمایت‌های صرف به سمت توانمندسازی حمایت دائمی و به صورت مصرف‌کننده منتفی است و با برنامه‌ریزی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وسیعی که در زمینه اشتغال در سال‌های اخیر صورت گرفته است، مددجویان از فقر مطلق فاصله گرفته‌اند.

محمودی‌منش خاطرنشان کرد: کمیته امداد باید توانمندی‌های بالقوه خانواده‌ها را به توانمندی‌های بالفعل تبدیل کند.

وی با تأکید بر اینکه کمک‌های کمیته امداد در راستای توانمند‌سازی خانواده‌هاست، گفت: خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد در راستای بحث‌های فرهنگی، مستمری و غیره توانمند می‌شوند.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول