اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اواخر آذرماه،

مازندران میزبان کنگره ملی جراحی مغز ایران است

خبرگزاری فارس: دبیر علمی کنگره ملی جراحان مغز و اعصاب ایران گفت: اواخر آذرماه امسال، مازندران میزبان کنگره ملی جراحی مغز و اعصاب ایران است.

مازندران میزبان کنگره ملی جراحی مغز ایران است
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آرمان رکان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 150 مقاله به دبیرخانه کنگره ملی جراحان مغز و اعصاب مازندران ارسال شده است.
وی ابراز داشت: از مقالات ارسالی 40 مقاله به صورت سخنرانی و 50 مقاله نیز به صورت پوستر ارائه شده است. این جراح مغز و اعصاب بیمارستان امام خمینی (ره) ساری با بیان اینکه از بین مقالات ارسالی 90 مقاله ارائه می‌شود، بیان داشت: نبود زمان و فضا موجب شده که از بین 150 مقاله 90 مقاله به صورت پوستر و سخنرانی ارائه شود.
وی با اشاره به اینکه در این کنگره مباحث جراحی شامل ضربه‌های وارده به مغز و نخاع، درمان‌های جدید مغز و اعصاب و استفاده از شیوه‌های جدید در جراحی‌های مغز و اعصاب بررسی می‌شود، خاطرنشان کرد: استفاده کاربردی از مقالاتی که در این همایش ارائه می‌شود از اهداف برگزارکنندگان این کنگره است.
رکان با اعلام اینکه بازخورد موارد ارائه شده در این همایش به جامعه برمی‌گردد، تصریح کرد: تصحیح روند درمان و استفاده از الگوهای پذیرفته‌شده برای جراحی‌های مغز و اعصاب از دیگر اهداف تعیین شده برای این کنگره است.
وی با اشاره به اینکه از رئیس جراحان مغز و اعصاب ایران نیز برای این همایش دعوت شده است، گفت: از تمام جراحان مربوط به بخش مغز و اعصاب، رشته‌های مرتبط، گوش، حلق، بینی، بیهوشی و ارتوپدی برای این همایش دعوت شده است.
این جراح مغز و اعصاب بیمارستان علوم پزشکی مازندران با تاکید بر اینکه این کنگره کاربرد بازآموزی برای رشته‌های مختلف جراحی را دارد، گفت: به روز کردن اطلاعات علمی جراحان مغز و اعصاب که به صورت جزیره‌ای کار می‌کنند از دیگر برنامه‌ها و اهداف برای این کنگره تعریف شده است.
وی از فعالیت حدود 20 جراح مغز و اعصاب در مازندران خبر داد و ادامه داد: مازندران از نظر تعداد جراحان مغز و اعصاب در کشور جزو استان‌های برتر است.
رکان در ادامه بیشترین آسیب‌های وارده به مغز در استان را حوادث ترافیکی و سقوط از ارتفاع برشمرد و اضافه کرد: خونریزی‌های مغزی، شکستگی جمجمه، ستون فقرات، آسیب‌های اندام‌های حرکتی، تومورهای مغزی و عروقی شایع‌ترین حوادثی است که منجر به جراحی مغز و اعصاب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه مازندران یک استان توریستی است و از نظر حوادث ترافیکی و حوادث جزو استان‌های حادثه‌خیز کشور قرار دارد، در مورد آمار حوادثی که منجر به جراحی‌های مغز و اعصاب می‌شود، خاطرنشان کرد: آمار صحیحی از وضعیت سلامت و بیماری‌ها در کشور وجود ندارد.
دبیر علمی کنگره ملی جراحان مغز و اعصاب ایران در مازندران در مورد گران بودن هزینه‌های جراحی مغز و اعصاب در کشور گفت: تعرفه‌های درمان در این بخش از سوی بیمه‌ها واقعی نیست و این مسئله موجب می‌شود که در بعضی از مواقع بعضی از هزینه‌های جراحی‌های مغز و اعصاب را بیمه‌ها تامین نکنند و از سوی بیماران تامین شود که این مسئله مشکلاتی را ایجاد می‌کند.
وی با اشاره به وجود امکانات پیشرفته جراحی مغز و اعصاب در بیمارستان امام خمینی (ره) ساری اذعان داشت: در یک سال اخیر امکانات جراحی‌های مغز و اعصاب به صورت پیشرفته در این بیمارستان فراهم شده است.
رکان از انجام حدود 30 جراحی مغز و اعصاب در این بیمارستان خبر داد و متذکر شد: در یک سال گذشته کمترین ارجاع بیماران این بخش را به تهران داشته‌ایم.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول