اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمعیت هلال‌احمر بجنورد خبر داد

آمادگی هلال‌احمر بجنورد برای مقابله با برف

خبرگزاری فارس: رئیس جمعیت هلال‌احمر بجنورد از آمادگی هلال‌احمر بجنورد برای مقابله با برف خبر داد.

آمادگی هلال‌احمر بجنورد برای مقابله با برف

محمد رحمتی بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از اماکن ساماندهی شده برای اقامت مسافران گرفتار در برف در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد، با اشاره به اقدامات این جمعیت طی 24 ساعت گذشته اظهار داشت: پس از مسدود شدن محور بجنورد به جنگل گلستان، دو هزار و 500 مسافر گرفتار اسکان یافتند.

وی با بیان اینکه این تعداد مسافر در راه مانده در هفت مسجد اقامت یافتند، افزود: در این راستا سه هزار عدد پتو، دو هزار و 500 عدد کنسرو بین مسافران و زائران اسکان یافته، توزیع شد.

رحمتی تصریح کرد: همچنین در این راستا 50 کیلو قند و شکر و سه هزار قرص نان در اختیار مهمانان قرار گرفت.

وی با اشاره به بسیج تمام امکانات خودرویی و پرسنل جمعیت هلال‌احمر استان برای مقابله برف و کولاک شب گذشته محور بجنورد به گردنه امین الله و بجنورد به اسفراین که منجر به مسدود شدن این محورها شد، گفت: در این طرح 120 نفر از پرسنل این جمعیت مشارکت داشتند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر بجنورد همچنین یکی دیگر از مهم‌ترین اقدامات این جمعیت را طی روزهای گذشته خارج کردن اجساد یخ زده سه نفر از روستاییان امام وردی که به خاطر سقوط بهمن دچار حادثه شده بودند، عنوان کرد.

وی نجات جان یک زن باردار در روستایی که به خاطر بارش برف و سرما نوزاد خود را از دست داده بود، را از دیگر اقدامات هلال‌احمر شهرستان بجنورد برشمرد.

بارش برف و کولاک و همچنین برودت هوا موجب اختلال در آمد و شد خودروها و مسدود شدن محور بجنورد به جنگل گلستان و اسفراین به مدت 14 ساعت شد.

اواسط ماه جاری نیز به سبب بارش برف سنگین این محورها به مدت 48 ساعت مسدود شد. خراسان شمالی از استان‌های کوهستانی کشور به شمار می‌رود. این استان در مسیر دو قطب زیارتی شرق کشور مشهد مقدس و قطب سیاحتی شمال قرار دارد.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول