اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل هلال‌احمر استان مرکزی خبر داد

آمادگی هلال‌احمر استان مرکزی برای آغاز تعطیلات نوروزی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی از آمادگی عوامل جمعیت هلال‌احمر استان به مناسبت آغاز تعطیلات نوروزی در سال جدید خبر داد.

آمادگی هلال‌احمر استان مرکزی برای آغاز تعطیلات نوروزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مرتضی سلیمی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دوازدهمین مرحله طرح ملی راهنمایی مسافرین نوروزی از 28 اسفند ماه سال جاری آغاز و تا 14 فروردین سال 91 ادامه دارد.

وی با اشاره به دوازدهمین مرحله طرح ملی راهنمایی مسافرین نوروزی گفت: در این طرح 23 پست فعالیت می‌کنند که دو پست آن در اراک به صورت شبانه‌روزی و مابقی پست‌ها از هشت صبح تا ساعت 20 در سطح استان به ارائه خدمات می‌پردازند.

به گفته وی راهنمایان مسافرین نوروزی با ارائه بروشورهای لازم با 23 پست راهنمایی و شش پست خیمه نماز شامل 300 نفر راهنما برای مسافران خدمات‌رسانی می‌کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی خاطر نشان کرد: در اجرای این طرح 60 هزار جلد کتابچه آموزشی، 50 هزار نقشه راهنمای استان و نقشه راه‌های کشور که شامل نقاط حادثه‌خیز، پست‌های امدادی و پست‌های راهنمایی است بین مسافران توزیع می‌شود.

سلیمی از اجرایی شدن طرح دوم در تعطیلات نوروزی در سطح استان خبر داد و گفت: طرح ملی امداد و نجات نوروزی از 26 اسفند ماه جاری آغاز و تا 14 فروردین سال 91 با هدف افزایش آمادگی توان امدادگران در حوزه امداد و نجات ادامه دارد.

وی با بیان اینکه این طرح به منظور پاسخگویی سریع به آسیب‌دیدگان ناشی از حوادث جاده‌ای و ایجاد امنیت و اطمینان خاطر برای مسافرین نوروزی اجرا می‌شود، بیان داشت: با اجرای این طرح 10 تیم ثابت، شش تیم سیار و دو پست موقت در گردنه گیان و ابراهیم‌آباد در استان به ارائه خدمات می‌پردازند.

این مسئول رهاسازی و اسکان آسیب‌دیدگان و تحویل اقلام امدادی به در راه‌ماندگان در صورت لزوم در حوادث جاده‌ای، ارائه خدمات درمانی در پست‌های منتخب توسط پزشک و پرستار در طول طرح، ارائه آموزش‌های امدادی به مسافرین و برقراری پست امداد هوایی به مدت یک هفته در سطح استان به منظور ارائه خدمات امدادی مطلوب‌تر انجام خواهد شد.

سلیمی در پایان اذعان داشت: تمام امدادگران شرکت‌کننده در این طرح در روزهای 21 و 22 اسفند ماه جاری طی دوره بازآموزی آموزش‌های لازم را در این زمینه فرا خواهند گرفت.

انتهای پیام/ن۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول