اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه خبر داد:

بارش برف و باران در در نیمه شمالی استان کرمانشاه

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: از بعدازظهر روز چهارشنبه و طی روز پنجشنبه علاوه بر وزش باد و افزایش دمای هوای شبانه، سبب بارش برف و باران در اغلب نقاط بویژه نیمه شمالی سطح استان خواهد شد.

بارش برف و باران در در نیمه شمالی استان کرمانشاه

مجتبی میلادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: شرایط پایدار بر جو منطقه تا اویل روز چهارشنبه ادامه داشته و طی این مدت پدیده خاصی برای سطح استان نخواهیم داشت متوسط دمای هوا در این مدت بتدریج افزایش خواهد داشت.

وی اضافه کرد: از بعدازظهر روز چهارشنبه و طی روز پنجشنبه علاوه بر وزش باد و افزایش دمای هوای شبانه، سبب بارش برف و باران در اغلب نقاط بویژه نیمه‌شمالی سطح استان خواهد شد.

سرپرست اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این شرایط موقتا روز‌های جمعه و شنبه هفته آینده تضعیف می‌شود.

میلادی خاطر‌نشان کرد: ریزش‌های جوی استان در سال زراعی 90- 91 از اول مهر‌ماه تا کنون به 8/228میلی‌متر رسید که نسبت به دوره مشابه سال قبل حود 16 درصد افزایش و نسبت به دوره بلند مدت استان 12 درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: در این مدت بیشترین بارش از شهرستان پاوه به میزان 2/225 میلی‌متر و کمترین بارش از سومار به مقدار 8/78 میلی‌متر گزارش شده است.

سرپرست اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه اضافه کرد: در طی روز‌های سه‌شنبه و چهار‌شنبه هفته گذشته با عبور سامانه ناپایدار و نسبتا فعال از آسمان استان شاهد بارش برف و باران در اکثر نقاط در سطح استان بودیم  به طوری که بیشترین بارش از شهرستان پاوه به میزان 4/50 و کمترین بارش از سومار به مقدار4/0 میلی‌متر گزارش شده است.

وی گفت: بیشترین بارش برف در ارتفاعات و گردنه برف‌گیر شهرهای شمالی استان 70 سانتی‌متر گزارش شده است.

وی افزود: ارتفاع برف در پاوه 5 سانتی‌متر ، کیونان 17 سانتی‌متر، کرند غرب 5/7 سانتی‌متر‌، گهواره و گواره 3 سانتی‌متر، کوزران 2 سانتی‌متر و جوانرود 6 سانتی‌متر بوده است.

انتهای پیام/م20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول