اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل هواشناسی استان آذربایجان شرقی:

خرید دستگاه «آر وی آر» فرودگاه بین‌المللی تبریز وظیفه هواشناسی نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل هواشناسی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه خرید دستگاه «آر وی آر» وظیفه هواشناسی نیست، گفت: دستگاه‌های «آر وی آر» و « آی ال اس» جزو نیازهای اولیه فرودگاهی محسوب می‌شوند.

خرید دستگاه «آر وی آر» فرودگاه بین‌المللی تبریز وظیفه هواشناسی نیست
امیر شاهرخ حسنعلی‌زاده صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در واکنش به سخنان مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: خرید دستگاه آر وی آر یکی از نیازهای استان و فرودگاه تبریز است که پیشنهاد خرید و نصب این دستگاه توسط این اداره کل به مدیریت بحران استان داده شده است.
وی ادامه داد: علاوه بر اینکه اداره کل هواشناسی استان این پیشنهاد را به مدیریت بحران داده است، پیشنهاد به سازمان هواشناسی کشور و شخص استاندار نیز تقدیم شده است و  استاندار هم نامه‌ای تهیه کرده‌اند و امیدواریم در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به تبریز بتوانیم مجوز خرید این دستگاه را اخذ کنیم.

دستگاه‌های «آر وی آر» و « آی ال اس» جزو نیازهای اولیه فرودگاهی محسوب می‌شوند
حسنعلی‌زاده افزود: دستگاه‌های «آر وی آر» و « آی ال اس» جزو نیازهای اولیه فرودگاهی محسوب می‌شوند که فرودگاه تبریز به دستگاه «آی ال اس» مجهز است و امیدواریم دستگاه «آر وی آر» نیز به زودی در فرودگاه تبریز نصب شود.
مدیرکل هواشناسی استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: دستگاه « آی ال اس» که در فرودگاه بین‌المللی تبریز موجود است در شرایط دید کم به خلبان کمک می‌‌کند که با ارسال سیگنال‌های لحظه‌ای سمت و زاویه نشست هواپیما به راحتی مشخص شود.
وی در ادامه در تشریح نحوه عملکرد دستگاه «آر وی آر» نیز گفت: این دستگاه نیز در سه قسمت ورودی، وسط و انتهای باند نصب می‌شود و اطلاعات لغزندگی باند، سرعت و سمت وزش باد و میزان دید افقی در طول باند را به صورت میلی‌متری توسط لیزر به خلبان مخابره می‌کند.
حسنعلی زاده ادامه داد: با وجود این دو دستگاه در فرودگاه‌های کشور هیچ خلبانی از پرواز و فرود در شرایط دید کم نمی‌هراسد.
وی ادامه داد: خرید این دستگاه‌ها وظیفه اداره کل هواشناسی نیست، فرودگاه هم می‌تواند این دستگاه را خریداری کرده و استفاده کند.
مدیرکل هواشناسی استان آذربایجان شرقی در پایان ابراز امیدواری کرد، در صورت تامین اعتبار خرید دستگاه امیدواریم تا آغاز فصل بارش در سال 91 این دستگاه در فرودگاه بین‌المللی تبریز نصب و راه‌اندازی شود.
گزارش فارس حاکی است، طی هفته‌های گذشته سفر وزیر را ه و شهرسازی به تبریز به دلیل کمبود دید کافی و نبود دستگاه «آر وی آر» در فرودگاه بین‌المللی تبریز لغو شد تا وزیر راه هم طعم لغو پرواز را چشیده تا لمس کند وقتی به مردم می‌گویند پرواز لغو شد مردم چه حسی دارند.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول