اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تشکیل کمیته سرمایه‌گذاری در شورای شهر شیراز

مشکلات سرمایه‌گذاری در شیراز برطرف می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار فارس با بیان اینکه دلیل اجرایی نشدن بسیاری از طرح‌های سرمایه‌گذاران بروکراسی‌های اداری است گفت: برای حل این مشکل، ستادی ویژه متشکل از شهردار، رئیس و چند عضو شورای شهر تشکیل شد.

مشکلات سرمایه‌گذاری در شیراز برطرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محسن اردکانی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای شهر شیراز اظهار داشت: زمانی که سرمایه‌گذار طرح‌های خود را ارائه می‌دهد در چند شهر دیگر نیز نسبت به طرح آن اقدام می‌کند و هر کدام را که زودتر به نتیجه برسد عملیاتی کرده که باید در این زمینه شیراز پیشتاز باشد.

وی بیان داشت: با تشکیل این کارگروه متشکل از تعدادی از اعضای شورا در کمترین زمان ممکن می‌توانیم تصمیم لازم برای سرمایه‌گذاری را بگیریم.

معاون عمرانی استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: فارس و شیراز سرزمین فرصت‌ها بوده و وظیفه ما این است که پتانسیل‌های موجود را به فعلیت تبدیل کنیم.

اردکانی تصریح کرد: یکی از زمینه‌های خوبی که باید به آن بپردازیم موضوع سرمایه‌گذاری در شیراز است که باید آن را مدیریت و اجرا کنیم.

وی ادامه داد: معتقدیم باید در سرمایه‌گذاری رویکرد سنتی را تغییر داده و به جلب مشارکت‌های مردم و سرمایه‌گذارانی که تعداد آنان بسیار است بپردازیم.

اردکانی تصریح کرد: استانداری فارس و تمام دستگاه‌های اجرایی موظف هستند از تصمیمات شهرداری برای تسهیل در سرمایه‌گذاری حمایت کنند.

معاون استاندار فارس تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی، شیراز را به کارگاه سازندگی تبدیل کرده و با حمایت از سرمایه‌گذاران به دنبال عمران و آبادانی شهر باشیم.

اردکانی بیان داشت: تشکیل شورای سرمایه‌گذاری در شیراز در واقع پیشنهاد استاندار است و باید کاری بکنیم که سرمایه‌گذاری زودتر به نتیجه رسیده و سریع‌تر عملیاتی شود تا مشکلات اداری و کاغذبازی‌ها تقلیل یابد.

وی بیان داشت: آن چیزی که شک و شبهه ایجاد می‌کند احزاز اهلیت سرمایه‌گذار است که اگر احراز شود باید راحت با او برخود و نفع شهر مورد توجه قرار گیرد.

اردکانی بیان کرد:  افراد، سلاحیت احزاز اهلیت‌ها را ندارند و سازمان‌ها هستند که احراز اهلیت می‌کنند و اگر اقتصاد و امور دارایی در فارس که متولی است این را احراز کرد باید حجت تمام شده و با سرمایه‌گذار همکاری شود.

به گزارش فارس، در جلسه امروز شورای اسلامی شهر شیراز که با حضور معاون عمرانی استاندار فارس و فرماندار شیراز برگزار شد، طرح دو فوریتی تسریع و تسهیل در سرمایه‌گذاری مطرح و شوارئیان کلیات این لایحه را به تصویب رساندند.

قلی خانی و محسن معین از اعضای مخالف اجرای این طرح بودند و اعلام کردند که این لایحه طرحی جدید نیست و شاید به نوعی عنوان آن تغییر کرده است و طبق قانون تفویض اختیارات اعضای شورا به عضو دیگر امکان پذیر نیست.

تمام جلسه امروز شورای اسلامی شهر شیراز به بحث در مورد این لایحه اختصاص یافت و اعضای شورا بند بند آن را بررسی کردند.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول