اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آبفار مازندران خبر داد

سرمایه‌گذاری 120 میلیارد تومانی برای آبرسانی روستاهای مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مازندران گفت: از 120 میلیارد تومان اعتبار تخصیصی به شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران از بدو تاسیس تاکنون بیش از 80 درصد در دو دولت نهم و دهه تحقق یافته است.

سرمایه‌گذاری 120 میلیارد تومانی برای آبرسانی روستاهای مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران، در دهه مبارک فجر، چند پروژه آبرسانی در مازندران به بهره‌برداری رسید.

* 2 مجتمع آبرسانی روستایی در بابل به بهره‌برداری رسید

در واپسین روزهای گرامیداشت دهه مبارک فجر، بهره‌برداری از دو مجتمع آبرسانی روستایی با اعتباری بیش از 5 هزار و 700 میلیون ریال با حضور سید عیسی هاشمی معاون عمرانی استاندار مازندران آغاز شد.

در آیین افتتاح این دو پروژه مهم آبرسانی روستایی، محمدحسین برزگر مدیرعامل شرکت آبفار مازندران در سخنانی با  تبریک دهه مبارک فجر و تقارن با میلاد پربرکت رسول گرامی اسلام اظهار داشت: امیدواریم این انقلاب به فرموده بنیانگذار انقلاب اسلامی همه منطقه را فرا گیرد و به‌زودی بتوانیم در قدس عزیز نماز بخوانیم.

مدیرعامل شرکت آبفار مازندران با اشاره به شتاب بخشی آبرسانی روستایی در سال‌های اخیر افزود: تمام تلاش و هدف دولت حل مشکلات مردم به ویژه روستائیان است، در همین راستا از 120 میلیارد تومان اعتبار تخصیصی به شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران از بدو تاسیس تاکنون بیش از 80 درصد در دو دولت نهم و دهه تحقق یافته است به طوریکه اگر این جهش در دولت‌های قبلی هم ایجاد می‌شد اکنون در روستاها مشکلی نداشتیم.

وی با اشاره به سفر سوم هیئت دولت به مازندران خاطرنشان کرد: در این سفر احداث 59 مجتمع آبرسانی روستایی با 40 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شد.

برزگر اعتبار سال جاری شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران را 50 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: اعتبارات امسال با حمایت دولت، مجلس و وزارت نیرو رشد چشمگیری داشته و ما آمادگی جذب کل اعتبار تخصیصی را داریم.

مدیرعامل آبفار مازندران مجموع روستاهای بالای 20 خانوار زیر پوشش و بهره‌مند از آب شرب سالم را 73.5 درصد اعلام کرد و گفت: حدود 20 درصد یعنی 600 روستای بالای 20 خانوار نیز از آب شرب برخوردار هستند که زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران نیستند. 

برزگر در ادامه سخنانش، شهرستان بابل را از حیث منابع آبی فقیر خواند و گفت: تلاش داریم آب مورد نیاز روستاهای بابل را از بالادست و سد آیت‌الله صالحی (سد البرز) تامین کنیم تا مشکلات کمبود آب شرب اهالی روستاهای این شهرستان برطرف شود.

فرماندار بابل نیز طی سخنانی با اشاره به نقش سقایی مسئولان شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران اظهار داشت: شما رسالت سنگینی دارید که امیدوارم در انجام این رسالت و وظیفه خدمات رسانی به مردم بزرگ موفق عمل کنید.

در ادامه مراسم مدیر آبفار بابل به تشریح مشخصات پروژه‌های افتتاحی پرداخت و گفت: فاز یک مجتمع آبرسانی روستایی آغوزبن بابل با اعتباری به مبلغ 4 هزار میلیون ریال از اعتبارات استانی، 24 کیلومتر لوله‌گذاری و بهره‌مندی 450 خانوار روستایی از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی طی دو سال آماده بهره‌برداری شد. 

حسین اسماعیل پور افزود: عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی پایین گنج‌کلا بابل نیز با صرف اعتباری به مبلغ یک‌هزار و 700 میلیون ریال از اعتبارات خشکسالی ظرف مدت یک سال انجام شده و برای بهره‌برداری از این پروژه سه کیلومتر لوله‌گذاری، احداث و تجهیز ایستگاه پمپاژ و ساختمان کلرزنی و محوطه‌سازی صورت گرفته است و در حال حاضر 580 خانوار روستایی از آب آشامیدنی بهداشتی برخوردار شده‌اند.

وی در پایان اظهار داشت: هم‌اکنون از 60 هزار خانوار روستایی بابل بیش از 50 هزار خانوار از آب شرب سالم بهره‌مند هستند که 45 هزار مشترک زیر پوشش امور آبفار بابل هستند.

در هفتمین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر، پروژه آبرسانی روستای مهدیرجه بهشهر با حضور جمعی از مسئولان به بهره‌برداری رسید.

در این مراسم فرماندار بهشهر با ابراز خرسندی از به ثمر نشستن پروژه آبرسانی روستایی مهدیرجه، آن را یکی از برکات انقلاب اسلامی خواند.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران نیز در سخنانی اعتبار هزینه شده برای این پروژه را یک‌هزار میلیون ریال عنوان کرد و گفت: برای بهره‌برداری از این پروژه بیش از 11 کیلومتر لوله‌گذاری و نصب انشعابات با بهسازی یک دهنه چشمه اجرا شده است.

محمد بابازاده تصریح کرد: با بهره‌برداری از این پروژه که از سال 89 آغاز شده، بیش از 480 خانوار روستای مهدیرجه بهشهر از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شده‌اند.

* مجتمع آبرسانی شهدای افراده نور به بهره‌برداری رسید

همزمان با هفتمین روز گرامیداشت دهه مبارک فجر، بهره‌برداری از فاز یک مجتمع آبرسانی روستایی شهدای افراده نور با 4 هزار و 952 میلیون ریال اعتبار با حضور مسئولان استانی و شهری آغاز شد.

در مراسم بهره‌برداری از این پروژه، مدیر آبفار نور اظهار داشت: با افتتاح فاز یک مجتمع آبرسانی روستایی شهدای افراده با اعتبار 4 هزار و 952 میلیون ریالی از محل اعتبارات استانی صرف شده و 200 خانوار روستایی از نعمت آب شرب سالم برخوردار شده‌اند.

احمد فرجی مدت زمان عملیات اجرایی این پروژه را سه سال عنوان کرد و گفت: برای بهره‌برداری از این مجتمع آبرسانی یک باب مخزن هوایی 100 متر مکعبی، یک باب مخزن زمینی 500 متر مکعبی، 6.5 کیلومتر لوله‌گذاری شبکه توزیع، سه کیلومتر لوله‌گذاری خط انتقال، سه واحد ایستگاه پمپاژ و یک حلقه چاه عمیق حفر شده است.

 انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول