اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنایع و معادن آذربایجان غربی خواستار شد

افزایش انگیزه بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری صنعتی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنایع و معادن آذربایجان غربی گفت: باید با ایجاد واحدهای صنعتی در بخش دولتی انگیزه بخش خصوصی برای افزایش سرمایه‌گذاری در بخش صنعت را افزایش دهیم.

افزایش انگیزه بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری صنعتی

 مهدی داداشی زین‌الدین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: بیش از 96 درصد صنعت استان در دست بخش خصوصی است و بر این اساس کمترین مشکل را بخش صنعت استان داشتیم.

وی با اشاره به اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شد با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها به حوزه صنعت و معدن شوک وارد شود و شاهد کاهش سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها باشیم.

این مسئول افزود: با وجود اجرای این طرح صنعتگران تحدیدها را به فرصت تبدیل کردند و هدف‌هایی که در این زمینه داشتیم محقق شد.

داداشی زین‌الدین با بیان اینکه در حال حاضر در مراحل ابتدایی اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها هستیم، گفت: با آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی پیش‌بینی می‌شد هزینه تمام شده واحدها افزایش یابد ولی با مدیریتی که در این راستا انجام شد این امر محقق نشد.

وی با بیان اینکه در صورتی که قانون هدفمندسازی یارانه‌ها اجرا نمی‌شد شاهد استفاده بی حد انرژی می‌شدیم، اظهار داشت: در این راستا شاهد مصرف انرژی به صورت هدفمند هستیم.

این مسئول تصریح کرد: در خط اعتباری انرژی با اقدامات انجام گرفته بیش از 60 میلیارد تومان قرارداد برای واحدهای صنعتی آسیب‌پذیر منعقد شده است که 40 میلیارد تومان آن پرداخت شده و برای جبران تفاوت قیمت هزینه‌های انرژی نیز تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان صنایع و معادن آذربایجان غربی با اشاره به پرداخت یارانه نفت در این بخش، افزود: 8 میلیارد تومان یارانه نفت و گاز برای واحدهای صنعتی استان پرداخت شده است.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول