اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بنیانگذار بنیاد فردوسی:

بهترین سرمایه‌گذاری در جهان امروز سرمایه‌گذاری فرهنگی است

خبرگزاری فارس: بنیانگذار بنیاد فردوسی گفت: بهترین سرمایه‌گذاری در جهان امروز سرمایه‌گذاری فرهنگی است.

بهترین سرمایه‌گذاری در جهان امروز سرمایه‌گذاری فرهنگی است

محمد حسن توسی‌وند در حاشیه مراسم هم‌اندیشی ثبت جهانی توس در یونسکو و بازسازی زادگاه و آرامگاه حکیم توس که در دانشگاه پیام‌نور مشهد برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: ایران دارای 2700 سال فرهنگ در دنیاست که این امر در جهان بی‌نظیر است، ما 6 فیلسوف بزرگ داریم که پنج فیلسوف آن از خراسان بزرگ هستند.

رئیس بنیاد فردوسی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 75 دستور طرح توسعه توس را اعلام کردند، افزود: اما با گذشت سالیان طولانی از این دستور هنوز خواسته رهبری اجرا نشده است.

وی با ارائه طرح 50 صفحه‌ای مدور بنیاد ملی فردوسی برای طرح ملی توسعه توس افزود: طرح گردشگری که بنیاد ارائه داده است، شامل بنای فرهنگسرا با پیوند ایرانی ـ اسلامی، بوستان‌سرای فردوسی با درختانی که در شاهنامه از آنها نقل شده است، شهرک شاهنامه و سالن‌های نمایش 3 بعدی برای نمایش بخش‌هایی از شاهنامه، کلینیک تخصصی توس برای درمان بیماران، مرکز فرهنگی و ورزشی، موزه بزرگ تاریخ ایران اسلامی، کتابخانه نمونه دهکده پاژ و.. تنها بخشی از طرح گسترش توس است که توسط بنیاد فردوسی ارائه شده است.

وی بیان داشت: هم اکنون منتظر تصویب و امضای مسئولان مربوطه و صدور مجوز هستیم.

توسی‌وند افزود: طرح ملی‌سازی توس با همکاری دانشکده‌های مختلف جهان و صاحب‌نظران و هنرمدان ایرانی داخل و خارج از کشور تهیه شده است و کنفرانس‌های فرهنگی نیز در این زمینه در سطح دنیا برگزار شده است.

وی افزود: در این طرح به دنبال حمایت معنوی دولت هستیم تا مجموعه فرهنگی تاریخی توس این میراث کهن ایران به جایگاه واقعی خود در دنیا دست یابد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول