اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفار استان بوشهر:

2 درصد جمعیت روستاهای استان بوشهر آب ندارند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آبفار استان بوشهر گفت: دو درصد جمعیت روستاها شامل 11 روستای بالای 20 خانوار است که از شبکه آبرسانی محروم هستند.

2 درصد جمعیت روستاهای استان بوشهر آب ندارند

محمد پردل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: 652 روستای دارای سکنه در استان بوشهر داریم که 300 هزار نفر جمعیت دارند و 521 روستا با 295 هزار نفر دارای شبکه آبرسانی هستند.

وی افزود: دو درصد جمعیت روستاها شامل 11 روستای بالای 20 خانوار است که از شبکه آبرسانی محروم هستند.

پردل با بیان اینکه تعهد آبرسانی ما به روستاهای بالای 20 خانوار است، بیان کرد: 131 روستا در استان بوشهر با جمعیتی معادل 5 هزار نفر جمعیت آبرسانی نشدند.

مدیر عامل آبفار استان بوشهر تصریح کرد: 16 شهر را نیز ‌آبرسانی کردیم و آبرسانی به 11 شهر دیگر نیز باقی مانده است.

پردل با اشاره به منابع تامین آب روستایی اظهار داشت: آب روستاهای بوشهر از 84 حلقه چاه، 13 چشمه و 89 انشعاب از خطوط اصلی آب تامین می‌شود.

وی گفت: بیشتر حلقه‌های چاه در شهرهای جم، پشت کوه دشتستان و دشتی است.

مدیر عامل آبفار استان بوشهر با بیان اینکه خط آب کوثر و چشمه ساسان کازرون خطوط اصلی آب استان بوشهر هستند، اظهار داشت: تاکنون 4 هزار و 700 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب در استان بوشهر اجرا شده که 3 هزار و 28 کیلومتر شبکه توزیع و یک‌هزار و 616 کیلومتر آن خط انتقال است.

پردل اضافه کرد: 91 هزار مشترک آب داریم که 96 درصد مشترکان خانگی و مابقی صنعتی، تجاری و عمومی هستند.

وی افزود: 220 دستگاه مخزن آب با 48 هزار مترمکعب حجم مخزن در استان بوشهر به بهره‌برداری رسیده است.

مدیر عامل آبفار استان بوشهر خاطر نشان کرد: 38 ایستگاه پمپاژ برای آبرسانی به مناطق در استان داریم که 480 لیتر بر ثانیه آب را به شبکه‌های مورد نیاز تزریق می‌کنند.

پردل با اشاره به اعتبار 100 میلیارد تومانی پروژه آبرسانی به شهر جم گفت: اعتبار این پروژه به صورت مشترک بین وزارت نفت، وزارت نیرو و استان بوشهر تامین می‌شود.

وی بیان کرد: 50 درصد اعتبار وزارت نفت تامین شده و هم‌اکنون این پروژه 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار است در طول سه سال این پروژه اجرا شود.

مدیر عامل آبفار استان بوشهر تصریح کرد: از اعتبارات استانی نیز 2.5 میلیارد تومان تامین شده و امیدواریم اعتبار وزارت نیرو نیز از معاونت راهبردی ریاست جمهوری تامین شود تا در سال 92 این پروژه را افتتاح کنیم.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول