اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه فجر صورت گرفت

آغاز عملیات آبرسانی به 35 روستای فومن

خبرگزاری فارس: همزمان با دهه مبارکه فجر، اجرای عملیات آبرسانی به 35 روستای فومن آغاز شد.

آغاز عملیات آبرسانی به 35 روستای فومن

به گزارش خبرگزاری فارس در فومن سرپرست آب و فاضلاب روستایی فومن در مراسم کلنگ‌زنی عملیات آبرسانی به 35 روستای فومن با بیان اینکه این طرح از طرح‌های بزرگ آبرسانی فومن است، اظهار داشت: این پروژه در روستای «حلقه‌سر» افتتاح می‌شود و تمام روستاهایی که از این مسیر تا انتهای مرز شفت قرار دارند زیرپوشش تامین آب شرب قرار می‌گیرند.

مصطفی اصغری، حجم لوله‌گذاری این عملیات را 30 کیلومتر عنوان کرد و افزود: این پروژه با ارزش ریالی 3 میلیارد تومان اجرا می‌شود و در این مسیر شش مخزن و شش ایستگاه پمپاژ نیز تاسیس می‌شود.

وی سهم فومن در اجرای طرح آبرسانی به هزار روستای گیلان را 62 روستا عنوان کرد و اذعان داشت: از 62 روستای فومن که تامین آب می‌شوند، 32 روستا از سایت بزرگ باغبانان فومن است که با اجرای طرح جایگزینی روستای حلقه‌سر 10 روستای دیگر نیز از آب شرب بهداشتی برخوردار می‌شوند.

این مسئول با اشاره به پروژه آبرسانی شش روستای دیگر فومن، اجرای آنها را در راستای رویکرد محرومیت‌زدایی دولت دهم عنوان کرد و بیان داشت: تمام تلاش مسئولان بر تحقق بخشیدن رویکرد دولت در راستای محرومیت‌زدایی و عدالت محوری است که در فومن نیز این رویکرد توسط مسئولان به طور جدی پیگیری می‌شود.

وی پروژه آبرسانی به روستاهای شلکه باغبانان، قله‌کل و دزدک را با 40 کیلومتر لوله‌گذاری و هزینه‌ای بالغ بر 300 میلیون تومان عنوان کرد و ادامه داد: 250 خانوار با یک‌هزار و 100 نفر زیرپوشش این طرح آبرسانی دارند.

اصغری تصریح کرد: در شبکه آبرسانی به سه روستای کمامردخ، کردآباد و سنگ‌بیجار نیز خانوارهای بسیاری از نعمت آب شرب بهره‌مند می‌شوند که لوله‌گذاری این مجموع در 37 کیلومتر و دو مرحله اجرا می‌شود.

وی افزود: تامین آب این شبکه از سایت بزرگ باغبانان فومن است که فاز آن 20 کیلومتر در روستای کمامردخ و هزینه‌ای بالغ بر 400 میلیون تومان است و با افتتاح این شبکه 256 خانوار با جمعیت 118 نفر از آب شرب سالم برخوردار می‌شوند.

سرپرست آبفار فومن خاطر نشان کرد: آبرسانی به روستای سنگ‌بیجار و کردآباد با لوله‌گذاری 19 کیلومتر و اعتبار 380 میلیون تومان اجرا می‌شود که آب شرب 296 خانوار تامین می‌شود.

وی عملیات اجرای این طرح آبرسانی را 18 ماه اعلام کرد و ابراز داشت: در زمان باقیمانده از سال جاری، برنامه‌ریزی آبفار فومن برای برطرف کردن نواقص برخی از پروژه‌ها است.

اصغری با تاکید بر اینکه مردم در مصرف بهینه آب شرب کوشا باشند، خاطر نشان کرد: در شبکه آب روستایی پرتی آب بسیار زیادی وجود دارد و 2 برابر استانداردهای مصرف، آب هدر می‌رود.

وی یادآور شد: مردم روستایی در استفاده از آب شرب بهینه مصرف کنند تا روستاهای دیگر نیز بتوانند از این نعمت الهی برخوردار شوند.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول