اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌های راهپیمایی 22 بهمن در اصفهان

خبرگزاری فارس: راهپیمایی مردم اصفهان در حالی به پایان رسید که با صحنه‌های جالبی مانند اسب‌سواری نمادین بسیجیان و حضور چشمگیر کودکان افراد پیر، مسن، جانبازان و معلولان همراه بود.

حاشیه‌های راهپیمایی 22 بهمن در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، از دقایقی پیش از آغاز مراسم در ساعت 9 و 30 دقیقه جمعیتی انبوه در ورودی خیابان سپه که به میدان امام منتهی می‌شود، حضور داشتند به گونه‌ای که به جز خیابان چهارباغ خیابان طالقانی نیز توسط مأموران برگزاری مراسم بسته شده بود.

*‌ حضور امسال مردم اصفهان در راهپیمایی 22 بهمن به قدری نسبت به سال‌های گذشته بی‌سابقه بود که از ساعت 11 و 15 دقیقه جمعیت فشرده مردم از خیابان استانداری تا ورودی میدان امام (ره) بدون حرکت ایستاده و نتوانستند به میدان وارد شوند و پس از 45 دقیقه صبر و دادن شعارهای گوناگون مجبور به بازگشت شدند.

*‌ در این حال با توجه به اینکه جمعیتی نیز از ابتدای میدان سپه قصد ورود به میدان را داشتند هدایت جمعیت برای خروج بسیار سخت بود و صدای صلوات و شعار مردم در میان گریه کودکان گم می‌شد ضمن اینکه به علت فشار جمعیت تعدادی از افراد آسیب دیدند و آمبولانس نیز قادر به عبور از میان جمعیت نبود.

این موضوع نیازمند توجه بیش از پیش مسئولان به این موضوع است و با توجه به اینکه میدان امام (ره) چندین ورودی مختلف دارد لازم است تمهیداتی سنجیده شود تا ورودی میدان سپه تنها به عنوان راه ورود مردم در نظر گرفته شود و جمعیت شرکت‌کننده در راهپیمایی‌های مختلف از خیابان‌های فرعی موازی با خیابان سپه مانند خیابان پشت مطبخ و سعدی از میدان خارج شوند.

*‌ گروهی از بسیجیان در حرکتی نمادین در حالی که پرچم ایران را در دست داشتند در یک صف و با اسب در راهپیمایی شرکت کردند تا به دشمنان نظام اعلام کنند در هر شرایطی و با هر وسیله‌ای از انقلاب و میهن خود دفاع می‌کنند.

* جمعیت به آهستگی در حالی که شعارهایی مانند "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل"، "این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده"، "ایران کجا شعب ابی‌طالب است ملت ما بر دشمنان غالب است"، "امروز باشد روز بدر و خیبر روز شکست دشمنان امت"، "ما ملتی غیور و آزاده‌ایم در حفظ دین و کشور آماده‌ایم" و موارد دیگر بر زبانشان جاری بود به سمت میدان امام حرکت می‌کردند.

*‌ جمعی از راهپیمایان پرچم 15 متری کشور فلسطین را به نشانه حمایت همیشگی ایران از مستضعفان جهان حمل می‌کردند که بر روی آن سخنی از امام خمینی (ره) با مضمون قدس منتظر حمایت ماست به چشم می‌خورد.

* همچون سال‌های گذشته تعداد زیادی کاریکاتور از آدمک‌‌های دولت‌مردان آمریکا و اسرائیل در دست مردم به چشم می‌خورد که در حرکتی نمادین آنها را پس از ورود به میدان امام خمینی (ره) به آتش کشیدند.

*‌ روح‌الله محققیان یکی از معلولان شرکت‌کننده در این مراسم درباره شرکت پرشور مردم اصفهان در راهپیمایی و اینکه عده‌ای مجبور به بازگشت شدند، گفت: این افراد به طور یقین اجر این روز عظیم را دریافت کرده‌اند و این حضور نشان از آمادگی مردم همیشه در صحنه اصفهان در عرصه‌های مختلف دارد، من نیز برای دفاع از این انقلاب در این مراسم شرکت کرده‌ام و به بیگانگان می‌گویم همبستگی ما را ببینید، شما هیچ غلطی نمی‌توانید بکنید.

* در میان سیل جمعیت پلاکاردی حجله‌گونه با عکس سه شهید در کنار هم به همراه چند شهید دیگر به چشم می‌خورد که با گل‌های سرخ طبیعی و آویزهای رنگی تزیین شده بود.

* خواهر این شهدا در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: سه تن از این شهدا برادران من هستند که یکی از آنها توسط ساواک و دو تن دیگر در جنگ به شهادت رسیدند و مابقی نیز شهدای محله ما دستگرد هستند، ما از تقدیم این شهدا هرگز پشیمان نیستیم، جانمان فدای رهبر.

* حضور خبرنگاران و عکاسان بسیار چشم‌گیر بود و در این میان عکاسان مردمی نیز شور خاصی به این صحنه بخشیده بودند.

* یکی از روحانیون به عنوان نماینده این قشر از مردم شرکت‌کننده در مراسم درباره راهپیمایی امروز گفت: این حضور پرشور نشانه این است که مردم با وجود مشکلات به میهن خود عشق می‌ورزند و این جمعیت انبوه نماد مشت آهنی ملت ایران بر دهان کسانی است که اندیشه تجاوز بر این مملکت ما را در ذهن می‌پرورانند.

*‌ جایگاه ویژه مراسم در میدان با میدان امام خمینی (ره) متناسب با روز 22 بهمن به زیبایی تزئین شده بود و بادکنک‌های سفید بزرگ که بر روی آنها شعارهای انقلابی نقش بسته بود آسمان میدان را زینت می‌داد که این بادبادک‌ها در پایان مراسم رها شدند.

* با توجه به تحولات منطقه به جز شعارهای مرسوم مراسم 22 بهمن بیشتر شعارها رنگ و بوی بیداری اسلامی در منطقه را داشت و به الگو گرفتن این انقلاب‌ها از انقلاب اسلامی ایران اشاره می‌کرد.

* غرفه‌های فرهنگی بسیاری توسط ستادهای مختلف در ضلع شرقی میدان برپا شده بود که بسیاری از آنها خالی بوده و به علت سامان‌دهی نامناسب تنها سبب مشکل در عبور و مرور مردم شده بود.

*‌ راهپیمایان شرکت‌کننده در مراسم 22 بهمن با قرائت بیانیه پرشورتر از قبل در حالی که هنوز شعارهایی در حمایت از رهبر و انقلاب بر زبان داشتند به تدریج میدان را ترک کردند.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول