اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری فارس از راهپیمایی 22 بهمن در اردبیل

تنوع رنگ‌های شاد در راهپیمایی/حضور بالگرد و نمایش هوایی

خبرگزاری فارس: راهپیمایی امسال 22 بهمن که تقارن شاد و مبارکی با ایام میلاد رسول‌الله و هفته وحدت گرفته بود سبب شد تا چهره راهپیمایی رنگ و روی شاد و متنوعی به خود بگیرد.

تنوع رنگ‌های شاد در راهپیمایی/حضور بالگرد و نمایش هوایی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در راهپیمایی امروز مردم اردبیل در یوم‌الله 22 بهمن جوانان، نوجوانان و کودکان با در دست داشتن پرچم سه رنگ انقلاب، بادبادک‌های رنگین، ماکت‌های متعدد اوباما و سران رژیم صهیونیستی و همچنین کاورهای خوش‌رنگ به نقش پرچم جمهوری اسلامی ایران در راهپیمایی حاضر شده بودند.

 

* با توجه به بارش برف به صورت دانه‌های ریز و بازی ابر و خورشید در جلوه زیبای آفتاب و هوای برفی عده‌ای از شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی چتر سه رنگ پرچم ایران را بر سر خود گرفته بودند و با این شکل و شمایل در راهپیمایی حاضر شده بودند.

 

* در راهپیمایی امسال از همه اقشار اعم از زن و مرد و پیر و جوان، بازاری و کارمند و شغل آزاد و صنوف متعدد حضور به هم رسانده بودند تا جشن 33 سالگی انقلاب را برگزار و ورود به 34 سالگی نظام را جشن بگیرند.

 

* مردم این بار نیز شعارهایی همچون مرگ بر آمریکا، ای رهبر آزاده/ آماده‌ایم آماده، خامنه‌ای خمینی دیگر است، مرگ بر منافق، مرگ بر ضد ولایت فقیه، مرگ بر فتنه‌گر، وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد/ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد، استقلال آزادی جمهوری اسلامی و ... سر داده و بار دیگر بر بیعت و پیمان خود با انقلاب پافشاری کردند.

 

* در راهپیمایی امروز پرچم سه رنگ انقلاب اسلامی به طول 33 متر در یکی از میادین اصلی به حرکت درآمده بود و همراهی‌کنندگان این پرچم با افتخار آن را حمل می‌کردند.

 

* پلاکاردهای موجود در این راهپیمایی در دست آحاد مردم برگرفته از شعار تا آخر ایستاده‌ایم/ انقلاب اسلامی سرآغاز بیداری اسلامی/ مرگ بر آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی به زبان انگلیسی و عربی و ... بود.

 

* تعدادی از دانش‌آموزان بسیجی نیز با کاورهای مخصوص و با شعار آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند که منقش به این کلام گهربار امام بود به صورت متحد و یک‌دست در صحنه راهپیمایی حاضر شده و در بین شرکت‌کنندگان در راهپیمایی با در دست داشتن پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران خودنمایی می‌کردند.

 

* حضور کودکان خردسال به همراه پدران و مادران در حالی که پرچم و نقاشی‌های زیبا به همراه بادبادک در دست داشتند جلوه‌ای زیبا به راهپیمایی امسال داده بود به گونه‌ای که اغلب عکاسان و تصویربرداران از صحنه‌ها برای خود تصاویری شکار می‌کردند.

 

* برپایی ایستگاه نقاشی از میدان شریعتی تا چهارراه امام اردبیل یکی دیگر از تمهیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود که دانش‌آموزان اقدام به کشیدن تصاویری از افتخارآفرینی‌های نظام اسلامی و پرچم و نقش نگاره‌های ذلت‌بار استکبار جهانی را طراحی می‌کردند.

 

* سرود صدها دانش‌آموز با عنوان طلوع فجر نیز به همت آموزش و پرورش ناحیه دو اردبیل در ابتدای مراسم و بعد از قرائت قرآن به راهپیمایی امسال حال و هوای خاصی داد به طوری که دانش‌آموزان در هفت دقیقه این سرود را به صورت دسته جمعی و در حالی که لباس‌هایی به رنگ سفید و سبز و قرمز به تن کرده و پرچم سه رنگ ایران اسلامی را به اهتزاز درآورده بودند اجرا کردند.

 

* نبود یک جایگاه ویژه برای خبرنگاران و عکاسان همچنان از ضعف برنامه یوم‌الله 22 بهمن در اردبیل بود به طوری که تعدادی از خبرنگاران رسانه‌های گروهی برای تهیه خبر و عکس مجبور بودند در پشت وانت‌بارها و برخی خودروهای دیگر با کمترین امکانات و تجهیزات به تهیه و تولید خبر از مراسم امروز اقدام کنند.

 

* حضور 80 نفر عکاس و خبرنگار برای پوشش رسانه‌ای مراسم سالگرد پیروزی انقلاب و 22 بهمن در نوع خود جالب بود به طوری که در بین خبرنگاران تعدادی خبرنگار خارجی از کشورهای همسایه نیز مشاهده می‌شد که برای اولین بار اقدام به تهیه خبر و گزارش از این استان می‌کردند.

 

* راهپیمایی 22 بهمن فرصتی را هم برای کاندیداهای مجلس نهم فراهم کرد که با بکارگیری چندین نفر عکس و سوابق خود را در قالب کارت‌های ویزیت بین راهپیمایی‌کنندگان توزیع کنند.

 

* ورود یک وانت‌بار به یکباره در بین اجتماع مردم سبب اختلال چند دقیقه‌ای در برنامه شد به گونه‌ای که این وانت‌بار با سرعت سرسام‌آور سعی می‌کرد در بین تجمع‌کنندگان به نزدیک محل سخنرانی حرکت کند که با اعتراض شدید مردم و نارضایتی آنها از این حرکت، این خودرو به عقب برگشت.

 

* تعدادی از جانبازان پرافتخار انقلاب اسلامی نیز برای حضور در مکان مشخص دچار سرگردانی شده بودند به گونه‌ای که تجمع و ازدحام مردم در نزدیکی محل تریبون اجازه نداد این افتخارآفرینان کشور در مراسم حاضر باشند به همین دلیل مجبور شدند در فضای اطراف میدان مصلی و در زیر برف و هوای سرد برنامه را مشاهده کنند.

 

* حاضر نشدن هیچ یک از نمایندگان مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در جایگاه ویژه اسباب سئوال دیگران را فراهم کرده بود که چرا هیچ یک از سه نماینده اردبیل در این مراسم حاضر نشده‌اند در حالی که امام جمعه اردبیل، استاندار، فرماندار و جمعی از مسئولان در این مراسم حاضر شده و در جایگاه ویژه قرار گرفته بودند.

 

* پرواز یک فروند هلی‌کوپتر برای اولین بار در فضای مراسم در عین حال که اسباب شادی مردم را فراهم کرده بود در کار سخنران و خبرنگاران دقایقی اختلال به وجود آورد به طوری که در وسط سخنرانی وزیر دادگستری مردم به هلی‌کوپتر جمعیت هلال احمر دست تکان داده و سبب اختلال در برنامه می‌شدند که شایسته بود این اقدام بعد از شروع مراسم قطع می‌شد تا اسباب نارضایتی خبرنگاران نیز در پوشش مناسب اخبار فراهم نمی‌شد.

 

* برای چندمین سال متوالی بود که دست‌اندرکاران ستاد دهه فجر در یک اقدام مناسب از سخنرانان کشوری برای آئین 22 بهمن دعوت می‌کردند که جای خوشحالی داشت.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول