اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شکوه یک حماسه

تجلی حضور مردم گیلان در ر اهپیمایی 22 بهمن

خبرگزاری فارس: تجلی حضور مردم گیلان در راهپیمایی 22 بهمن شکوه یک حماسه به‌یادماندنی دیگر را رقم زد.

تجلی حضور مردم گیلان در ر اهپیمایی 22 بهمن

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت دهه فجر سرآغاز طلوع اسلام، خاستگاه ارزش‌ها و مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ کشورمان است که در 22 بهمن سال 57 به رهبری امام خمینی (ره) و مشت‌های گره کرده مردم که رنگ خونشان با عشق حسینی (ع) آمیخته بود، شکل گرفت و به پیروزی رسید.

امروز پس از سی‌و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و طلوع سی‌و چهارمین بهار آزادی مردم گیلان همراه با دیگر اقشار ایران اسلامی با حضوری بسیار چشمگیر و یکپارچه ندای رهبر معظم انقلاب را لبیک گفتند و با تجلی حماسه‌ای باشکوه و دشمن‌شکن یک ساعت زودتر از زمان اعلام شده، به مسیرهای تعیین شده آمدند و با آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی ایران و حفظ و حراست از ارزش‌های اسلامی تجدید پیمانی دوباره کردند.

تجلی حضور زن، کودک، نوجوان، جوان، پیر و از تمام اقشار مختلف مردم، مسئول و غیرمسئول، در راهپیمایی 22 بهمن و در هوای خوب و آفتابی حماسه‌ای بی‌‌نظیر را خلق کرد.

تمام مسیرهای منتهی به میدان شهدای ذهاب رشت مملو از راهپیمایانی است که یک ساعت زودتر به خیابان‌ها آمدند و هر لحظه بر تعداد آنها اضافه می‌شود.

نوجوانی که پرچم مقدس جمهوری ایران اسلامی را در دست داشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس دلیل حضورش را اینگونه بیان کرد: آمدم تا دشمن مرا ببیند و بداند تا زمانی که ما هستیم او هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

فرید محمدی افزود: من 13 ساله هستم اما می‌توانم مانند حسین فهمیده در مقابل دشمنان بایستم و از آنها هیچ ترسی ندارم.

جوانان دانشجوی زیادی نیز در راهپیمایی 22 بهمن حضور داشتند که یکی از آنها به خبرنگار فارس اظهار داشت: دانشجوی سال سوم هستم و امروز با تمام دوستان دانشجوی خود آمدیم تا به صهیونیسم و آمریکای جنایتکار و انگلیس خائن و مزدور بگوییم اگر یک احمدی‌روشن را از ما گرفتی ما هزاران احمدی‌روشن هستیم که برای شهادت سینه‌های ما سپر است.

پیرمرد دیگری که به زور عصا راه می‌رفت از او خواستم دلیل حضورش را با این وضعیت جسمانی در راهپیمایی 22 بهمن بگوید و او چنین گفت: من دوران انقلاب را به چشم دیده‌ام و آن موقع که جوان‌تر بودم همراه با دوستان همسایه خودم اعلامیه‌های امام را پخش می‌کردیم و بارها از طرف ساواک کتک خوردم ولی دست‌بردار نبودم و سرانجام در 22 بهمن که انقلاب پیروز شد همه از شادمانی به خیابان‌ها ریختند.

وی که دست‌های پیر ولی نیرومند خود را مشت کرده و تکان می‌داد، افزود: امروز هم آمدم تا به آمریکا و انگلیس و صهیونیسم جنایتکار و خائن بگویم اگر لازم باشد و رهبرم امر کند دوباره همان جوان گذشته می‌شوم و در مقابل آنها می‌ایستم.

از زنی میانسال که کودکی را در آغوش داشت خواستم تا دلیل حضورش را در راهپیمایی 22 بهمن بگوید و او چنین گفت: در هنگام انقلاب 16 ساله بودم و شب‌ها در کوچه ما تیراندازی می‌شد و مردم در امان نبودند.

این خانم که نخواست نامش فاش شود، ادامه داد: مرحوم پدرم من و دو برادر و خواهرم را در گوشه‌ای از اتاق جمع می‌کرد تا آسیبی به ما نرسد و وقتی امام تشریف آوردند همه مشتاقانه پای تلویزیون ایستادیم و آمدنش را دیدیم و بسیار خوشحال شدیم و امروز هم با نوه خودم به راهپیمایی آمدم تا به دشمن بگویم هنوز ما همان مردمانی هستیم که شاه را فراری داد و خانه ظلم و ستم را برچید.

هر لحظه بر شور و اشتیاق حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن اضافه می‌شود به حدی که این حضور خارج از حد تصور بوده و بدون تردید دشمن تاب این همه حضور مردم انقلابی و در صحنه را ندارد و حیرت‌زده می‌ماند.

در دیگر شهرستان‌های گیلان نظیر آستانه‌اشرفیه، لاهیجان، لنگرود، رودسر، فومن، صومعه‌سرا، آستارا، تالش، رضوانشهر، انزلی، ماسال، شفت و.... راهپیمایی بسیار باشکوه و با حضور حماسه‌ای مردم در حال برگزاری است.

انتهای پیام/خ۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول