اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گچساران:

حکام قبل از انقلاب نوکر استکبار بودند

خبرگزاری فارس: امام جمعه گچساران گفت: حکام قبل از انقلاب افراد دست‌نشانده استکبار و نوکرانی به تمام معنا برای آن‌ها بودند.

حکام قبل از انقلاب نوکر استکبار بودند

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران حجت‌الاسلام سید فرج‌الله موسوی در خطبه اول نماز عبادی سیاسی جمعه گچساران ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزکاری با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) در نهی از عیب جویی، اظهار کرد: دورترین افراد به مردم باید عیب‌جو‌ترین افراد باشند.

وی افزود: از افراد عیب‌جو دوری کنید و کمترین ارتباط، اختلال و همنشینی را با آن‌ها داشته باشید تا دچار تنهایی و گوشه‌نشینی شوند.

* رفتار مهرورزانه پیامبر(ص) دوست و دشمن را شیفته اسلام کرد

امام جمعه گچساران مسئولان و انسان‌های زاهد و از خود گذشته را بهترین افراد برای پوشاندن عیب‌ها دانست و بیان داشت: انسان هرگز حق دنبال کردن و کشف عیوب دیگران را ندارد در حالی که خودش خالی از عیب نیست.

موسوی با تبریک میلاد رسول اکرم(ص) پیامبر جهان بشریت و امام جعفرصادق(ع) روز میلاد پیامبر(ص) را روز مهرورزی نامید و ادامه داد: مهرورزی از زیباترین آموزه‌های اخلاقی اسلام است.

وی یادآور شد: این کلمه نقش محوری و سازنده انسان را به حق و عدالت ایفا می‌کند و بسیار مهم و مورد تأکید است.

نماینده فرهنگی دولت در گچساران ابراز داشت: مهرورزی ارتباطات را صمیمی‌تر کرده و آتش کینه و اختلافات را خاموش می‌کند.

موسوی مهرورزی پیامبر بزرگ جهان بشریت رسول اکرم(ص) را ستودنی خواند و عنوان داشت: رفتار مهرورزانه و اخلاق حسنه رسول خدا(ص) دوست و دشمن را شیفته مکتب اسلام کرد.

خطیب جمعه گچساران افزود: ابراز محبت و مهرورزی رسول خدا(ص) نه تنها شامل خانواده و اهل بیت بود بلکه دشمنان نیز از این خصلت پیامبر بهره‌مند می‌شدند.

موسوی بیان داشت: پیامبر خدا(ص) در امورات و حقوق شخصی خود گذشت‌های زیادی داشتند که در تاریخ ماندگار شده است اما هیچ‌گاه از حق و حقوق عمومی مردم گذشت نکردند.

* شورای نگهبان از قانون عبور نکرده و نمی‌کند

وی با اشاره به نزدیک شدن به روز انتخابات و احراز صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: شورای نگهبان با مطالعه، ملایمت و در عین حال صلابت به احراز صلاحیت افراد پرداخت و هیچ‌گاه از قانون عبور نکرد.

خطیب جمعه گچساران در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی گچساران با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امام راحل از 22 بهمن مانند قیام 15 خرداد،17 شهریور، 12 فروردین و 13 آبان روز تسخیر لانه جاسوسی امریکا به‌عنوان یوم‌الله نام بردند.

موسوی با نقل قسمتی از بیانات امام راحل در باره اهمیت ایام‌‌الله بیان داشت: امام راحل حفظ و نگهداری از ایام‌الله با چنگ و دندان و جان و دل را به مردم سفارش کردند و ایام‌الله را هدیه‌ای از عالم غیب به مردم ایران دانستند.

وی تصریح کرد: یوم‌الله شرایطی است که در آن نشان‌های وحدانیت و سلطه الهی نمودار شده و نعمت‌های خداوند آشکار می‌شود.

موسوی حکام قبل از انقلاب اسلامی ایران را نوکر، بیگانه و بی قید و شرط در برابر استکبار دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران با رهبری ولایت فقیه به مردم عزت، احترام و شکوه بخشید و به نوکری حکام ستمشاهی پایان داد.

* انقلاب اسلامی به مردم ایران شخصیت و خودباوری بخشید

امام جمعه گچساران شخصیت، استقلال و خودباوری را از نعمت‌های الهی خداوند به ملت ایران دانست که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران به تحقق پیوست.

موسوی یادآور شد: این نعمت‌های بزرگ توسط خداوند به وسیله مردی الهی به نام " روح‌الله " که هزار سال قبل وعده آمدنش داده شده بود با حمایت و پشتیبانی ملت ایران به دست آمد.

وی با اشاره به نقش تاریخی امام راحل در پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی ایران تأکید کرد: بعد از مدیریت هوشمندانه امام راحل در حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی پرچم این نظام الهی 22 سال به دست انسانی شایسته، جهان‌شناس، جامعه‌شناس، اصولی و ادیب به نام حضرت ایت‌الله خامنه‌ای سپرده شد.

موسوی خاطرنشان کرد: این مرد بزرگ با ابعاد مختلف و گوناگون شخصیتی توانستند انقلاب اسلامی ایران را از سخت‌ترین گردنه‌های تاریخ نجات داده و محافظت کنند.

وی با دعوت از مردم گچساران برای شرکت در راهپیمایی 22 بهمن از آن‌ها خواست تا مانند 32 سال گذشته با حضور قاطع، انبوه و معنوی نقشه‌های شوم دشمنان قسم‌خورده انقلاب را همانند همیشه نقش بر آب کنند.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول