اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زرند:

کاندیداهای مجلس نهم تحت تاثیر کانون‌های ثروت قرار نگیرند

خبرگزاری فارس: امام جمعه زرند گفت: نامزدهای مجلس نباید تحت تاثیر قدرت‌های مالی، اقتصادی و یا سیاسی قرار گیرند.

کاندیداهای مجلس نهم تحت تاثیر کانون‌های ثروت قرار نگیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام رضا کرمی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زرند با اشاره به اوج‌گیری انقلاب اسلامی در بهمن 57 اظهار داشت: با توجه به نشانه‌های سقوط رژیم ستم‌شاهی و پیروزی انقلاب اسلامی امام راحل در 14 بهمن 57 دستور تشکیل دولت موقت را صادر کردند.

وی با اشاره به سالروز میلاد رسول گرامی اسلام و هفته وحدت خاطرنشان کرد: 12 ربیع‌الاول میلاد مسعود حضرت محمد (ص) به نقل از برادرانم اهل سنت و 17 ربیع‌‌الاول میلاد خاتم‌الانبیاء به نقل از شیعه است و فاصله زمانی بین این دو در تقویم کشورمان، هفته وحدت از سوی امام راحل نامگذاری شد.

کرمی‌پور با اشاره به 19 بهمن 1357 بیان داشت: در چنین روزی در سال 57 همافران نیروی هوایی با اعلام همبستگی با انقلاب اسلامی و دیدار با حضرت امام خمینی (ره) به صف مردم پیوستند که روز نیروی هوایی از سوی امام امت نامگذاری شد.

وی با اشاره به نامگذاری هفته وحدت افزود: به مناسبت سالروز میلاد نبی‌اکرم (ص)، حضرت امام به منظور وحدت مسلمانان و باطل کردن توطئه دشمنان شعار وحدت را در سرلوحه برنامه‌های خود قرار داد.

کرمی‌پور ابراز داشت: امام راحل در رابطه با هفته وحدت می‌فرماید «مشکل عمده مسلمانان دوری از اسلام و قرآن است و اگر مسلمانان به آیه‌های وحدت قرآن عمل می‌کردند، تمام مشکلات برطرف می‌شود».

امام جمعه زرند با اشاره به ضرورت وحدت در جهان اسلام تصریح کرد: امام خمینی (ره) در این زمینه فرمودند «از مسائل مهم سیاسی قرآن دعوت به وحدت و منع اختلاف است».

وی با اشاره به ایام‌الله دهه فجر گفت: دهه فجر انقلاب اسلامی یادآور خاطرات بسیار خوبی است که مردم از سال 57 دارند و هر ساله با تجدید این خاطرات بر عزم و اراده خود نسبت به تداوم انقلاب می‌کوشند.

کرمی‌پور با اشاره به اهمیت دهه مبارک فجر بیان داشت: مقام معظم رهبری در این زمینه می‌فرمایند «به حمدالله مردم طی این سال‌ها و همه سال‌ها و در همه نواحی کشور نشان دادند و ثابت کردند که به دهه فجر به عنوان یادبود روزهای عظیم انقلاب دل‌بستگی دارند، مردم دهه فجر را قدر می‌دانند، دهه فجر برای کشور ما یک فرصت تاریخی است و مردم را از حصار بسیار خطرناک خارج کردند».

وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را باید با تدابیر لازم و با توجه به حضور حداکثری، سلامت مطلوب، ایجاد فضای رقابتی و آزاد برگزار کنیم.

کرمی‌پور اذعان داشت: این چهار شرط به همه مربوط است و جدای از هم نیستند و مردم زمانی حضورشان بیشتر می‌شود که انتخابات سالم باشد و در همین حال بین نامزدها باید رقابت باشد و آن هم رقابتی که دوستی و مودت را به هم نزند و در همین راستا نامزدها تحت تاثیر قدرت‌های مالی، اقتصادی و یا سیاسی قرار نگیرند.

امام جمعه زرند گفت: مداخله قدرت‌های خارجی در انتخابات تاثیری ندارد و مردم خودشان سرنوشت خویش را رقم می‌زنند و نامزدها باید از موضع مثبت با مردم صحبت کنند، چون صحنه انتخابات مقابله با یکدیگر نیست و میدانی برای آبرو ریختن دیگران هم نیست و جایی نیست که دوست و دشمن در مقابل یکدیگر باشند.

وی اظهار داشت: باید قواعد اخلاق انتخابات رعایت شود، بعضی هدف آنها رسیدن به مجلس است، آن هم به هر قیمتی که باشد و این مذموم است، مقام معظم رهبری در مورد رقابت انتخاباتی می‌فرمایند «رقابت غیر از خصومت است، رقابت به معنی اثبات خود و نفی دیگران نیست، رقابت، دادن وعده‌های خلاف قانون برای جلب نظر مردم نیست، مسئولان و نامزدهای انتخابات تلاش کنند تا وحدت بین اقشار مردم حفظ شود».

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول