اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان شیلات ایران خبر داد

بسته حمایتی 100 میلیارد تومانی برای آبزی‌پروران

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان شیلات ایران گفت: سهم عمده‌ای از بسته حمایتی 100 میلیارد تومانی آبزی‌پروران در اختیار تولیدکنندگان بوشهری قرار می‌گیرد.

بسته حمایتی 100 میلیارد تومانی برای آبزی‌پروران

به گزارش خبرگزاری فارس از اهرم غلامرضا رازقی پنجشنبه شب در آیین افتتاح فاز تکمیلی اسکله صیادی بندر رستمی به دستاوردهای انقلاب اسلامی در بخش شیلات اشاره و اظهار داشت: تحریم‌های دشمنان انقلاب در سه دهه گذشته، خودباوری و خودکفایی را برای ملت ایران به ارمغان آورده است.

وی عنوان کرد: تکنولوژی و صنعت ایران در بخش بهره‌برداری از منابع دریایی گسترش چشمگیری یافته و امروز ایران فراتر از سواحل و دریاها به منابع عظیم اقیانوس‌ها دست یافته است.

رازقی افزود: در سال گذشته میزان برداشت ماهی از اقیانوس هند در بین 42 کشور 140 هزار تن بود که پیش‌بینی می‌شود با رشد 15 درصدی به رقم 170 هزار تن برسد.

وی خاطر نشان کرد: ایران به عنوان یک کشور قدرتمند در بخش صنعت دریایی شناخته می‌شود و برخی از کشورها خواستار حضور ایران برای بهره‌برداری از منابع دریایی در آب‌های سرزمینی خود هستند.

رئیس سازمان شیلات ایران و معاون وزیر جهاد کشاورزی بر صادرات بخش شیلات تاکید کرد و گفت: ایران در انواع تولیدات شیلاتی خودکفا بوده و در حال حاضر تولیداتی همچون خاویار به کشورهای اروپایی صادر می‌شود که لازم است در بحث صادرات تمام مکانیزم‌های لازم به کار گرفته شود.

وی حمایت از تولید میگو را ضروری دانست و اعلام کرد: به منظور حمایت از آبزی‌پروران، بسته حمایتی به مبلغ 100 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که با توجه به جایگاه تولید میگو در استان بوشهر، سهم عمده‌ای از این بسته حمایتی در اختیار تولیدکنندگان بوشهری قرار می‌گیرد.

رازقی اضافه کرد: این بسته حمایتی مربوط به مراکز تکثیر آبزیان، پرورش میگو، تولید غذا، فرآوری و صادرات صنعت میگو است و بانک‌ها باید شرایطی را در نظر بگیرند تا تولیدکنندگان بتوانند سود سررسید و پس از سررسید را پرداخت کرده و بدهی نداشته باشند.

وی در خصوص جبران خسارات ناشی از آتش‌سوزی سال گذشته شناورهای بندر عامری در تنگستان نیز اظهار داشت: در این خصوص پیگیری‌های لازم صورت گرفته و چگونگی حمایت از خسارت‌دیدگان به زودی اعلام می‌شود.

بر اثر آتش‌سوزی شناورها در اسکله بندر عامری تنگستان در تیرماه سال گذشته 17 موتورلنج به طور کامل سوخت و 9 موتورلنج نیز با درصدهای متفاوت آسیب دیدند که در مجموع  بیش از 17 میلیارد ریال به صاحبان موتورلنج‌های آسیب دیده خسارت وارد شد.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول