اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس سازمان شیلات صورت گرفت

افتتاح شناور لنج یگان حفاظت منابع آبزی شیلات سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: با حضور رئیس سازمان شیلات کشور، شناور لنج یگان حفاظت منابع آبزی شیلات سیستان و بلوچستان افتتاح و عملاً بهره‌برداری از آن آغاز شد.

افتتاح شناور لنج یگان حفاظت منابع آبزی شیلات سیستان‌وبلوچستان
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی شیلات سیستان و بلوچستان، رئیس سازمان شیلات کشور طی سفر سه روزه به چابهار از پروژه‌های در دست اقدام شیلات استان بازدید کرد.
غلامرضا رازقی از مراکز تکثیر میگو و سایت پرورش میگوی 400 هکتاری گواتر که از بزرگ‌ترین سایت‌های پرورش میگو کشور است و مراکز آموزش و آزمایشگاه تخصصی میگو و کانال‌ها و دریچه‌های ورودی آب سایت بازدید و تأکیدات لازم برای آماده سازی برای سال زراعی جدید را ارائه کرد.
وی همچنین از اسکله صیادی پسابندر و بازار حراج آن بازدید و پس از نشستی صمیمی با بهره‌برداران بندر مذکور از اسکله انتقال آب و مجتمع پرورش میگو در حال ساخت رودیک که با مشارکت سرمایه‌گذار در حال ساخت است، بازدید کرد.
رئیس سازمان شیلات در ادامه سفر خود به چابهار از کارخانه‌های کنسروسازی منطقه و بخش‌های مختلف تولید آن بازدید و برای ارتقای تولید مواردی را مطرح کرد.
رازقی از لنج‌سازی کنارک و نخستین لنج آماده بهره‌برداری پرساینر کشور و از اسکله صیادی زرآباد که مجهزترین بندر صیادی کشور با امکانات و تأسیسات پشتیبانی استاندارد است، بازدید کرد.
وی پس از برگزاری مراسمی با حضور همه افراد از جمله مدیرکل شیلات استان، نماینده مردم شهرهای چابهار و کنارک و نیکشهر در مجلس شورای اسلامی و یکی از نمایندگان جامعه صیادی منطقه تأکید کرد که مدیریت بهره‌برداری بندر زرآباد به تعاونی‌های داوطلب بندر مذکور واگذار شود.
رئیس سازمان شیلات همچنین نشست مشترکی با بهره‌برداران شیلاتی اعم از نمایندگان و مدیران تعاونی‌های صیادی، آبزی‌پروران و صاحبان صنایع شیلاتی و نیز مدیرعامل اتحادیه سراسری کشور برگزار کرد.
غلامرضا سندگل مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان در این جلسه از بازدیدهای نقطه به نقطه و نشست‌های صمیمی رئیس سازمان شیلات با مردم و صیادان هر منطقه از شرقی‌ترین منطقه چابهار تا غربی‌ترین آن از نمایندگان بهره‌برداران خواست موارد را به وی اعلام کنند.
مدیرعامل اتحادیه صیادان کشور و نمایندگان بهره‌برداران شیلاتی هم ضمن تشکر از سرمایه‌گذاری‌ها و بسترسازی مناسب شیلات در منطقه به بیان مشکلات و ارائه پیشنهادات بخش کاری خود و تقاضی حمایت بیشتر شیلات از آنها پرداختند.
نماینده جامعه صیادی خواهان لغو مجوز صید کشتی‌های ترالر در منطقه و نیز بالا بردن ظرفیت بنادر صیادی به علت افزایش شناورها در استان شد.
نماینده آبزی‌پروران هم ضمن تشکر از بسته حمایتی شیلات خواستار کمک به منظور انجام لایروبی سایت پرورش میگو گواتر و کمک بیشتر برای کلرزنی و آهک پاشی مزارع شد.
نماینده صنایع شیلاتی ضمن طرح مشکلات پیشنهاد کردند، شیلات برای بخشودگی جرائم و کاهش سود بانکی اقدام مقتضی به عمل آورند.
در ادامه رئیس سازمان شیلات گفت: برای کسب رضایت خداوند باید نگاه به سمت مردم و خدمتگزاری به آنها باشد و کشورها با این وسعت آبی و نوار ساحلی باید در جایگاه تولید و اشتغال بهتری قرار گیرد.
غلامرضا رازقی افزود: شیلات نیز ضمن نظارت، حمایت‌های لازم را از بخش‌های مختلف فعالیت‌های شیلاتی و بهره‌برداران داشته باشد.
وی بیان کرد: در این راستا ضمن پیگیری حل مشکلات مطرح شده، سعی می‌شود که بهره‌برداران از بسته حمایتی بهره‌مند شوند.
رئیس سازمان شیلات عنوان داشت: خوشبختانه مصرف آبزیان در کشور تبدیل به فرهنگ شده است و ما باید ضمن تأمین غذای دریایی مورد نیاز جامعه به صادرات بیشتر این محصولات دست یابیم.
در روز پایانی سفر وی، شناور لنج یگان حفاظت منابع آبزی شیلات استان که مزین به نام شهید میرزایی فرمانده شهید اسبق یگان حفاظت منابع شیلات استان شده و مجهز به رادار و امکانات مناسب دریانوردی و سیستم اطفای حریق است با حضور رازقی افتتاح و عملاً بهره‌برداری از آن آغاز شد.
در ادامه نیز در راستای اجرایی شدن مصوبات دولت خدمتگزار، محل اداری میز خدمت با هدف تکریم ارباب رجوع و تسهیل و تسریع در کار آنها افتتاح شد.
رئیس سازمان شیلات با خانواده دو تن از پرسنل شیلات استان که فرزندانشان در حادثه تروریستی سال 89 چابهار به شهادت رسیدند، دیدار کردند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول