اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شیلات شهرستان بهشهر خبر داد

فعالیت 2 هزار نفر در بخش شیلات بهشهر/ صید سالانه 6500 تن ماهی در بهشهر

خبرگزاری فارس: مدیر شیلات شهرستان بهشهر با بیان اینکه در بخش شیلات این شهرستان حدود 2 هزار نفر مشغول کار هستند از میانگین صید سالانه 6 هزار و 500 تن ماهی از طریق شرکت‌های تعاونی و شناورهای صیادی حوزه بهشهر خبر داد.

فعالیت 2 هزار نفر در بخش شیلات بهشهر/ صید سالانه 6500 تن ماهی در بهشهر
واحد معصومی بعدازظهر امروز در حاشیه نشست اعضای کارگروه اشتغال شهرستان بهشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان ظهار داشت: 2هزار و 137 سهم اشتغالزایی استان برای بخش شیلات در نظر گرفته شد که از این تعداد باید 293 شغل در بهشهر ایجاد شود.

وی عنوان کرد: تا امروز 270 فرصت شناسایی و نام220 نفر در سامانه رصد ثبت شد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به سقف تعهد ایجاد شده برسیم.

مدیر شیلات بهشهر، وجود 950 هکتار مزرعه پرورش ماهی در قالب 150 قطعه مجهز و مجزا، یک هزار و 500 هکتار آب‌بندان فعال پرورش ماهی در قالب 24 قطعه مجزا، سایت بندر صیادی امیرآباد به مساحت 90 هکتار با تجهیزات کامل زیر ساخت‌های توسعه صنایع شیلاتی و طراحی و تولید در پاسخگویی به نسل آینده را از جمله استعدادهای بالفعل بخش شیلات بهشهر برشمرد.

عضو کارگروه اشتغال شهرستان بهشهر با اشاره به وجود سه واحد کارخانه کنسرو ماهی در بندر صیادی امیرآباد و یک واحد کارخانه تولید غذای دام و طیور از طریق پودر ماهی، تصریح کرد: 24 فروند شناور صیادی برای صید کیلکا در بندر صیادی فعالیت دارند که برخی از آنها به ضرورت تعقیب صید وارد بندر می‌شوند و به طور میانگین، سالانه 4 هزار تن کیلکا صید می‌کنند.

معصومی در ادامه از استقرار 13 شرکت تعاونی ماهیگیری« پره » در ساحل دریای بهشهر محدوده میانکاله گفت و اینکه پیش‌بینی می‌شود سالانه 2 هزار و 500 تن انواع ماهی از جمله ماهی سفید، کفال و کپور توسط این شرکت‌های تعاونی صید شود.

وی در پایان سخنان خود درباره تعداد شاغلان بخش شیلات بهشهر، اذعان داشت: در حال حاضر، حدود 2 هزار نفر در بخش صید، صنایع و آبزی پروری این شهرستان مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول