اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز

مجتمع توسعه صنایع شیلاتی میلاتون جنوب در بوشهر افتتاح شد

خبرگزاری فارس: در آیینی با حضور مسئولان استانی مجتمع توسعه صنایع شیلاتی میلاتون جنوب در شهرک صنعتی 2 بوشهر به بهره‎برداری رسید.

مجتمع توسعه صنایع شیلاتی میلاتون جنوب در بوشهر افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر مدیر شرکت میلاتون جنوب در این آیین گفت: مجتمع میلاتون با سابقه 25 سال سابقه فعالیت در عرصه شیلاتی در کشور با 3 هزار و 500 متر مربع زیربنا در فضایی به وسعت 9 هزار متر مربع احداث شده است.

حامد مشتاقیان اظهار داشت: بنای این شرکت بسیار فرسوده و غیرقابل استفاده بود که در دو مرحله خریداری و بازسازی شده است طوری که در مرحله نخست 10 میلیارد ریال برای خرید، بازسازی و بهسازی این ساختمان هزینه شد.

وی افزود: این شرکت براساس استانداردهای روز دامپزشکی ایجاد شده است و از سال 83 تا 89 موفق شده‎ایم به ارزش 5/1 میلیون دلار صادرات داشته باشیم.

مشتاقیان ادامه داد: براساس برنامه پنجم توسعه تا پایان برنامه باید 30 درصد پروتئین حیوانی مورد نیاز مردم از طریق آبزیان تامین شود و بر همین اساس و همچنین به منظور ارتقا سطح مصرف آبزیان در بین عموم، باید بتوانیم سبدی کامل به مصرف‎کنندگان ارائه کنیم.

مدیر شرکت میلاتون جنوب یادآور شد: در مرحله دوم راه‎اندازی خصوص فرآوری آبزیان در دستور کار قرار گرفت و از سال 87 مطالعات این طرح آغاز شد.

وی با بیان اینکه به روزترین ماشین‎آلات فرآوری صنایع غذایی خریداری شده است، تصریح کرد: در مرحله دوم 15 میلیارد ریال سرمایه‎گذاری انجام شد ضمن اینکه دو میلیارد ریال نیز از تسهیلات بانک صنعت و معدن استفاده کردیم.

مشتاقیان ادامه داد: در این شرکت و در استان بوشهر 50 نفر مشغول به‌کار هستند و این شرکت در مجموع در کشور برای 120 نفر ایجاد اشتغال کرده است.

وی ادامه داد: به دلیل وجود ظرفیت‎های فراوان در بخش میگو، بیشتر فرآورده‎های شرکت در این حوزه است طوری که حدود 65 درصد فرآوری‎های شرکت در بخش میگو است.

مدیر شرکت میلاتون گفت: مواد اولیه فرآوری‎ها در بخش ماهی بیشتر از استان‎های هرمزگان و خوزستان تامین می‎شود که باتوجه به ظرفیت‎های موجود در استان، امیدواریم به زودی در این زمینه خودکفا شویم.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول