اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

معلمان و دانش‌آموزان وارد فرایند تولید فیلم شوند

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: معلمان و دانش‌آموزان باید به طور مستقیم وارد فرایند تولید فیلم رشد شوند.

معلمان و دانش‌آموزان وارد فرایند تولید فیلم شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه ولی سمرقندی در مراسم پایانی چهل و یکمین جشنواره فیلم رشد در آذربایجان غربی اظهار داشت: جشنواره فیلم رشد بهترین گزینه برای استفاده از ظرفیت‌های رسانه در ارائه مطالب و آموزش‌های جدید برای دانش‌آموزان است.

وی با بیان اینکه استفاده از ابزار فیلم در انتقال آموزه‌ها، شکوفایی خلاقیت و روحیه ابتکار دانش‌آموزان بسیار تأثیرگذار است، افزود: جشنواره فیلم رشد فرصتی برای تقویت ذهنی دانش‌آموزان، کاهش زمان یادگیری و افزایش انگیزه و اشتیاق مؤثر است از این رو برنامه‌ریزان درسی باید به این امر مهم توجه کافی داشته باشند.

به گفته این مسئول تلاش فیلم‌سازان متعهد و انقلابی سبب ساخت فیلم‌های آموزنده و حاوی آموزه‌های دینی و ارزش‌های انقلابی می‌شود.

سمرقندی با بیان اینکه امسال جشنواره فیلم رشد آذربایجان غربی در 21 منطقه و 34 سالن آموزش و پرورش استان برگزار شد، اظهار داشت: این تعداد در سال جاری در مقایسه با سال گذشته دو برابر افزایش یافته است.

به گفته این مسئول 70 درصد فیلم‌های ارائه شده در جشنواره فیلم رشد آذربایجان غربی دارای محتوای تربیتی بوده‌اند. ابتکارات و فیلم‌های با محتوای علمی و پژوهشی از مهم‌ترین ویژگی این جشنواره بوده است.

سمرقندی با بیان اینکه این فیلم‌ها می‌تواند گامی مهم در راستای تحقق اهداف عالیه تعلیم و تربیت باشد، افزود: استفاده از ابزار رسانه و آموزش از طریق فیلم و تصویر می‌تواند یادگیری دانش‌آموزان را ماندگارتر کند.

در ادامه این جشنواره فیلم کوتاه عطر عاشقی با مضمون امام رضا ضامن آهو به نمایش درآمد و در پایان نیز از عوامل و دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره در استان تجلیل شد.

این جشنواره از 15 بهمن ماه در آذربایجان غربی آغاز شده بود.

انتهای پیام/خ۲۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول