اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی:

آذربایجان غربی پرچم‌دار دیپلماسی ایران است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: استان آذربایجان غربی پرچم‌دار دیپلماسی نظام جمهوری اسلامی ایران در شمال غرب کشور است.

آذربایجان غربی پرچم‌دار دیپلماسی ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ابراهیم فتح‌الهی در دیدار با معاون وزیر ورزش و جوانان و هیئت همراه اظهار داشت: جوانان نقش تأثیرگذاری در موفقیت‌های استان دارند.

وی افزود: جوانان استان علاوه بر عرصه‌های علمی، فرهنگی و ورزشی در هشت سال دفاع مقدس نیز حماسه‌های بزرگی را از خود به یادگار گذاشته‌اند. کار برای امور جوانان بسیار جذاب و شوق‌انگیز است و جوانان در هر عرصه‌ای که وارد می‌شوند شگفتی می‌آفرینند و این ستودنی است.

به گفته این مسئول سازمان‌های متولی جوانان توجه گروه‌هایی از جوانان کشور را در مقطعی به سوی خود جلب کردند و در اصل نوعی سرویس‌دهی از سوی این سازمان‌ها به جوانان القا شد که جوانان را در انتظار رفع مطالباتشان قرار داد در صورتی که نگاه به جوانان عزیزمان در این گونه سازمان‌ها باید نگاه علمی همراه با مشارکت‌جویی باشد یعنی این احساس در جوان متبلور شود که همانند یک شهروندی که عضو هست باید در ساختن کشور و جامعه خود نقش بسزایی ایفا کند اما به دلیل متمرکز نبودن منابع و هدف‌گذاری این‌گونه سازمان‌ها به جز در چند موارد خاص آنچنان توفیقی را که انتظار می‌رفت متوجه جوانان نساخت.

فتح‌الهی ادغام سازمان ملی جوانان در وزارت ورزش و جوانان کشور را به فال نیک گرفت و آن را یکی دیگر از توفیقات این دولت دانست و ابراز امیدواری کرد که بتوان با ساز و کارهای موجود وزارت ورزش و جوانان گامی مثبت در ساماندهی جوانان عزیز کشورمان برداشته شود.

این مسئول بر بهره‌مندی از انرژی بالای جوانان در سازندگی و پیشرفت کشور تأکید کرد و یادآور شد: ارائه خدمات و امکانات به جوانان به تنهایی کافی نیست بلکه باید با سیاستگذاری‌های بلندمدت عرصه را برای آنان فراهم کنیم.

فتح‌الهی خاطر نشان کرد: در مدیریت کنونی استان نسبت به جوانان و ارتباط با آنها رویکرد مثبتی وجود دارد و آذربایجان غربی بر حضور پررنگ جوانان در عرصه‌های مختلف به خود می‌بالد.

وی ادامه داد: متأسفانه در سال‌های پس از انقلاب وقتی از آذربایجان غربی سخن به میان می‌آمد همواره ناامنی، ‌قاچاق و سایر موارد منفی در ذهن‌ها متبادر می‌شد ولی امروزه نام استان به توسعه و پیشرفت همراه است.

معاون وزیر ورزش و جوان نیز در این دیدار گفت: با افت و خیزهایی که در سال‌های گذشته برای سازمان‌های متولی جوانان پیش آمده شاهد پیشرفت‌هایی هستیم و در نظر داریم با هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارتخانه و همچنین استانداری‌های کشور به گونه‌ای متفاوت از گذشته این موضوع را پیگیری کنیم.

محمدصادق اکبری افزود: تلاش بر این است که سازمان‌های مردم نهاد و مشارکتی را از وابسته بودن به دولت دور کنیم و حس مشارکت‌جویی، سازندگی و خودباوری در جوانان را تقویت کنیم.

وی با ابراز خرسندی از حضور در آذربایجان غربی نسبت به نقش جوانان در زمینه‌های مختلف اجتماعی فرهنگی سیاسی تأکید کرد و در ادامه در زمینه پایان اعتبارنامه‌های سمن‌ها که در گذشته زیر پوشش سازمان ملی جوانان فعالیت می‌کردند، گفت: در جلساتی که در وزارتخانه صورت گرفت مقرر شد تا مسئولان سمن‌ها با درخواست و ارسال مدارک جدید خود به ادارات ورزش و جوانان استان‌ها نسبت به تمدید اعتبارنامه‌های خود به مدت شش ماه اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/خ۱۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول