اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با 360 تماس

رکورددار مزاحم تلفنی 118 بجنورد تحت پیگرد قرار گرفت

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان شمالی با اشاره به مزاحمت 360 باره فرد مزاحم از طریق اپراتور تلفن همراه طی روزهای اخیر برای مرکز اطلاعات 118 بجنورد گفت: فرد خاطی با شکایت این شرکت تحت پیگرد قرار گرفت.

رکورددار مزاحم تلفنی 118 بجنورد تحت پیگرد قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد محمد سالاری بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران، با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر مزاحمت تلفنی برای مراکز خدمات رسان از پدیده‌های زشتی بوده که توسط برخی مزاحمان تلفنی صورت می‌گیرد، اظهار داشت: البته از نظر قانونی این موارد قابل پیگرد است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین ترافیک مرکز اطلاعات 118 در روزهای بارندگی و برودت هوا است، افزود: بسیاری از کودکان و یا خانواده‌ها به دلایل نامعلوم خطوط را اشغال کرده و تعطیلی یا دایر بودن مدارس را از کارکنان این مرکز جویا می‌شوند.

مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان شمالی تصریح کرد: حتی برخی از افراد در مورد حاذق بودن پزشکان و اینکه کدام پزشک تخصص بیشتری دارد، با مرکز اطلاعات 118 مشاوره و باعث شده تا در این خطوط ترافیک ایجاد شود.

وی درخواست شماره تلفن بازیکنان مطرح فوتبال کشور و یا هنرپیشگان را از موارد درخواستی تماس گیرندگان با مرکز 118 عنوان کرد و از خانواده‌ها خواست تا برای کاهش ترافیک خطوط مرکز اطلاعات 118 از تماس‌های غیر ضروری با این مرکز پرهیز کنند.

سالاری با اشاره به اینکه هم اکنون 99 درصد جمعیت استان از امکانات مخابرات برخوردار هستند، اظهار داشت: این میزان در روستاهای استان به بیش از 99 درصد می‌رسد.

به گفته وی، 7/99 درصد از جمعیت استان از تلفن‌های خانگی برخوردار بوده که این میزان در روستاهای برخوردار از تلفن خانگی در خراسان شمالی به 4/99 درصد می‌رسد.

مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان شمالی همچنین از برخورداری 60 درصد از جمعیت روستایی استان از تلفن همراه خبر داد و اظهار داشت: مجموعاً 81 درصد جمعیت استان از تلفن همراه برخوردارند.

وی همچنین تغییر پیش شماره خراسان شمالی به کد 058 را از برنامه‌های شرکت مخابرات خراسان شمالی اعلام کرد و گفت: این تغییر در سه ماهه نخست سال آینده اجرایی می‌شود.

سالاری اظهار داشت: با اجرای برنامه تغییر پیش شماره کد شهرستان‌های این استان شماره‌های تلفن‌های ثابت استان عملاً 8 رقمی خواهد شد.

وی تصریح کرد: هزینه‌های مربوط به خطوط بین شهری استان نیز با راه اندازی این برنامه به صورت شهری محاسبه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اینکه هم‌زمان با دهه فجر امسال از 63 پروژه مخابراتی در سطح این استان بهره برداری شد، گفت: برای اجرای این پروژه‌های مخابراتی بیش از 53 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات مخابرات صرف شده است.

وی پروژه اجرای شبکه کابل فیبر نوری، نصب و توسعه مراکز تلفن، نصب پورت‌های اینترنت پرسرعت و راه‌اندازی سایت‌های BTS تلفن همراه، راه‌اندازی سیستم LTX، راه‌اندازی اینترنت آسان با شماره 9712000 را از جمله این طرح‌های افتتاح شده اعلام کرد.

سالاری یادآور شد: راه‌اندازی BSC با ظرفیت TRX 2000، سامانه خدمات و پرداخت الکترونیکی 1818 شرکت مخابرات استان از دیگر طرح‌هایی بود که به مناسبت دهه فجر به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول