اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه فجر

257 طرح مخابراتی در استان مرکزی افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت مخابرات استان مرکزی از افتتاح و بهره‌برداری از 257 طرح مخابراتی در استان مرکزی همزمان با دهه فجر خبر داد.

257 طرح مخابراتی در استان مرکزی افتتاح می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک هومان محمودی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این تعداد پروژه با هزینه‌ای بالغ بر 344 میلیون ریال در شهرهای مختلف استان به بهره‌برداری می‌رسند.

وی تصریح کرد: تاسیس و توسعه 9 هزار و 207 پورت دیتا در 108 نقطه شهری و روستایی، بهره‌برداری از 16 ایستگاه BTS  تلفن همراه، توسعه و بهبود ارتباط در 69 نقطه شهری و روستایی از طریق اجرای شبکه‌های کابل مسی و فیبر نوری بخشی از پروژه‌های قابل بهره‌برداری توسط این شرکت در دهه فجر است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان مرکزی توسعه و بهبود ارتباط در 42 نقطه روستایی از طریق تاسیس و توسعه تجهیزات رادیویی و لاین و ماکس، توسعه 3 هزار و 138 شماره ثابت در 22 مرکز سوئیچ شهری و روستایی را از دیگر پروژه‌های آماده افتتاح این شرکت در دهه فجر عنوان کرد.

محمودی از توسعه شبکه تلفن همراه در استان خبر داد و افزود: در طی 9 ماهه سال جاری قریب به 106 هزار شماره تلفن همراه به متقاضیان واگذار شده است، به طوری که در حال حاضر با 825 هزار و 479 شماره تلفن همراه مشغول به کار، ضریب نفوذ تلفن همراه استان به 58.38 درصد ارتقا یافته است.

به گفته وی همچنین با بهره‌برداری از 37 ایستگاه BTS  در حال حاضر 422 ایستگاه در سطح استان مشغول به کار است که این امر موجب شده کل جاده‌های اصلی استان به طول 879 کیلومتر و 577 کیلومتر جاده‌های فرعی زیر پوشش خدمات مخابراتی قرار گیرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط این شرکت در راستای شبکه انتقال بیان کرد: با اجرای بیش از 154 کیلومتر شبکه فیبر نوری در سال جاری در حال حاضر 2 هزار و 416 کیلومتر شبکه فیبر نوری در سطح استان فعال است که این امر شبکه زیرساخت مطمئن و با ظرفیت بالایی را برای انتقال بسیاری از ارتباطات مخابراتی فراهم کرده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان مرکزی گفت: در حال حاضر یک هزار و 65 روستا از یک هزار و 68 روستای استان دارای ارتباطات مخابراتی هستند که از این تعداد 940 روستا دارای تلفن خانگی هستند.

محمودی ادامه داد: همچنین هم‌اکنون 99.7 درصد جمعیت روستایی استان زیرپوشش خدمات مخابراتی قرار دارند.

 

انتهای پیام/ج30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول