اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه فجر صورت می‌گیرد

افتتاح 41 پروژه مخابراتی با 18 میلیارد ریال اعتبار در همدان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت مخابرات همدان گفت: به مناسبت ایام دهه فجر 41 پروژه مخابراتی با اعتبار 18 میلیارد ریال در راستای ایجاد زیرساخت‌های مخابراتی در سطح استان همدان به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح 41 پروژه مخابراتی با 18 میلیارد ریال اعتبار در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، قاسم نظری‌پویا بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان همدان قطب مخابراتی غرب کشور و مرکز ترانزیت ارتباطی غرب کشور است، افزود: در همین راستا ما به دنبال ارتقای شاخص‌های مخابراتی هستیم و نقشی که رسانه‌ها در این زمینه دارند، بسیار تعیین کننده است.

وی با بیان اینکه استان همدان می‌تواند اقدامات مناسبی را برای تعامل دوسویه فراهم کند، افزود: رسانه‌ها می‌توانند در ارتقا و توسعه شاخص‌های اقتصادی و فرهنگی استان نقش مناسبی داشته باشند و شرکت مخابرات در این راستا برنامه‌هایی را دارد.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدان با تبریک فرارسیدن سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: ‌در دهه فجر مشترکان و متقاضیان اینترنت می‌توانند با ثبت نام برای خرید ADSL یک سیم کارت اعتباری همراه اول عیدانه هدیه بگیرند.

وی یادآور شد: به 10 درصد کسانی که برای خرید ADSL ثبت نام می‌کنند، سیم کارت اعتباری و گوشی تلفن همراه نیز اهدا می‌شود. 

نظری‌پویا خاطرنشان کرد: به مناسبت ایام دهه فجر 41 پروژه مخابراتی با اعتبار 18 میلیارد ریال در راستای ایجاد زیرساخت‌های مخابراتی تلفن ثابت، تلفن همراه و اینترنت پرسرعت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اذعان داشت: از 41 پروژه دهه فجر، همدان 10 پروژه، فامنین سه پروژه، ملایر پنج پروژه، نهاوند چهار پروژه، تویسرکان پنج پروژه، اسدآباد، رزن و بهار هر کدام سه پروژه و کبودراهنگ پنج پروژه در دهه فجر افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدان با بیان اینکه بیش از 700 هزار شماره تلفن منصوبه در سطح استان وجود دارد، گفت: تاکنون 528 هزار شماره تلفن ثابت به مشترکان واگذار شده است و در سال جاری بیش از 16 هزار تلفن ثابت را واگذار می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر میانگین ضریب نفوذ استان در تلفن ثابت 30 درصد بوده و واگذاری تلفن ثابت در شهر و روستا به روز است.

نظری‌پویا با اشاره به اینکه در حوزه تلفن همراه بهبود کیفیت صورت گرفته است، ابراز داشت: در سال جاری 38 BTS در تلفن همراه با پهنای باند 900 مگاهرتز و 18 سامانه BTS بین فرمانداری‌ها راه‌اندازی شده است.

وی بیان داشت: در مجموع 447 سامانه BTS تلفن همراه در سطح استان همدان فعال است که توانستیم پوشش خوبی را در زمینه تلفن همراه فراهم کنیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدان با بیان اینکه در شهرها و جاده‌های اصلی بین فرمانداری‌ها پوشش 100 درصدی تلفن همراه وجود دارد، افزود: پوشش تلفن همراه در روستاها بیش از 80 درصد است.

وی یادآور شد: بیش از 154 سایت WL نیز که تلفن بی‌سیمی با تعرفه خدمات ثابت در روستاها است، رومینگ و پوشش تلفن همراه را نیز تأمین می‌کند و این ظرفیت‌ها باعث شد که پوشش خوبی در سطح استان ایجاد شود.

نظری‌پویا تصریح کرد: در سطح شهر همدان بیش از 97 سامانه BTS تلفن همراه به جهت ارتقای کیفیت سرویس جایگزین کردیم تا اختلالات شبکه نیز برطرف شود.

وی در ادامه افزود: در همین راستا در شهرهای ملایر، نهاوند و تویسرکان نیز GPS تلفن همراه راه‌اندازی شد که در گذشته این سرویس فعال نبود که در هفته آینده این سرویس در سه شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدان یادآور شد: ظرفیت تلفن همراه استان همدان بیش از 900 هزار شماره است که در آینده این ظرفیت را به 2 میلیون شماره می‌رسانیم.

وی اذعان داشت: 274 روستا و  442 نقطه ICT  روستایی در همدان وجود دارد که در حال حاضر 74 روستا از اینترنت پرسرعت برخوردارند.

نظری‌پویا با اشاره به دسترسی مدارس به اینترنت پرسرعت نیز گفت: 550 مدرسه با سرعت 2 مگابایت در ثانیه به شبکه ملی اطلاعات به صورت اینترنت متصل شده‌اند.

وی اضافه کرد: یک هزار و 200 نقطه روستایی پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به شبکه ملی اطلاعات وصل شوند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدان با بیان اینکه در بخش ارتباطات روستایی وضعیت مطلوبی حاکم است، افزود: یک هزار و 82 نقطه روستایی سطح استان همدان از تلفن ثابت برخوردارند که در حال حاضر به آنها اینترنت پرسرعت نیز عرضه می‌شود.

وی در خصوص پرداخت غیر حضوری قبوض تلفن همراه ابراز داشت: با توجه به اینکه 260 هزار مشترک دائمی همراه اول داریم، بیش از 40 درصد از این مشترکین قبض تلفن خود را به صورت غیر حضوری پرداخت می‌کنند.

نظری‌پویا یادآور شد: پس از توزیع قبوض همراه اول، مشترکان می‌توانند از طریق سامانه ATM، اینترنت 9990 و شماره 09129990 به صورت رایگان پرداخت غیر حضوری داشته باشند.

وی در خصوص کاربران اینترنت نیز یادآور شد: در زمینه بهره‌گیری از ADSL 30 هزار مشترک فعال است که از طریق مخابرات و سایر اشتراک‌ها متصل شده‌اند.

انتهای پیام/ش10

 

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول