اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شناگر ایرانی خلیج فارس و رکورددار گینس:

برخی کشورها از طرح شنا در خلیج فارس استقبال نکردند

خبرگزاری فارس: شناگر ایرانی خلیج فارس و رکورددار گینس گفت: برخی کشورهای حوزه خلیج فارس و مؤسسه گینس از این حرکت ملی و افتخارآمیز (شنا در خلیج فارس) استقبال خوبی نکرده‌اند.

برخی کشورها از طرح شنا در خلیج فارس استقبال نکردند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر،محمد حسین کبادی پس از شنا در خلیج فارس ظهر امروز به خورخان بردخون رسید و با حضور در منطقه حفاظت شده "مند" با فرماندار شهرستان دیر و بخشدار بردخون و جمعی از مسئولان دیدار کرد.

این شناگر که نامش در کتاب گینس هم ثبت شده است، گفت: طرح ملی شنا در آب‌های آزاد خلیج فارس، یک طرح ملی و با هدف مبارزه با تهاجم فرهنگی بیگانگان به کمرنگ و محو کردن نام خلیج فارس و تغییر آن با نام‌های جعلی در نقشه‌های جغرافیایی و اذهان عموم مردم جهان است.

شناگر خلیج فارس ادامه داد: این کار با هدف زنده نگه داشتن نام خلیج فارس و نمایش اقتدار و توانمندی امدادگران ایرانی انجام شده است که این اقدام برای نخستین بار در دنیا رخ داده و رکود شنا در آب‌های آزاد در کتاب گینس به ثبت می‌رسد.

کبادی افزود: 28 آذرماه امسال حرکت خود را در جزیره هرمز استان هرمزگان آغاز کرده و اکنون 52 روز از آن می‌گذرد و امیدوارم تا قبل از پایان سال 90 به اروند استان خوزستان برسم و افتخاری دیگر را برای ایران اسلامی رقم بزنم.

وی خاطرنشان کرد: برخی کشورهای حوزه خلیج فارس و مؤسسه گینس ازاین حرکت ملی و افتخارآمیز استقبال خوبی نکرده‌اند زیرا دوست داشتند این افتخار به نام آنان ثبت شود و برای منصرف کردن بنده مبالغ بالایی پیشنهاد کردند ولی من هرگز غرور و افتخار ملی را فدای نام و نان زودگذر دنیا نمی‌کنم و حاضرم برای کشورم حتی جان خود را فدا کنم.

علی بحرانی فرماندار شهرستان دیر نیز این حرکت زیبا را ستود و آن را نشانه‌ای از اقتدار نظام اسلامی دانست و ابراز امیدواری کرد این افتخار به نام ایران اسلامی در دنیا ثبت شود.

مسعود محمدپور بخشدار بردخون نیز گفت: حضور این شناگر در بخش بردخون سبب ایجاد انگیزه در جوانان و افتخاری ماندگار در این دیار خواهد بود و تلاش می‌کنیم هر خواسته و نیازی داشته باشند برطرف کنیم و زمینه ادامه این طرح را فراهم کنیم.

محمدحسین کبادی (شناگر طول خلیج فارس) از امدادگران جمعیت هلال احمر کشور است که به درجه ایثار رسیده و جزو نیروهای واکنش سریع این جمعیت نیز به شمار می‌رود.

این امدادگر قرار است مسافت یک‌هزار و ۲۸۰ کیلومتری خلیج فارس را از استان هرمزگان شروع و در مدت ۱۰۰ روز تا اروندکنار در استان خوزستان شنا کند.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول