اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

نمایشگاه کتاب کودک به دنبال تربیت نسل کتابخوان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: یکی از اصلی‌ترین اهداف برگزاری نمایشگاه‌های کتاب کودک و نوجوان ایجاد زمینه برای آشنا ساختن این گروه‌های سنی با کتاب و در نتیجه تربیت یک نسل کتابخوان است.

نمایشگاه کتاب کودک به دنبال تربیت نسل کتابخوان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری نمایشگاه‌های کتاب استان قم، مرتضی اسماعیلی‌طبا در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان استان قم اظهار داشت: نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان نخستین تجربه نمایشگاهی استان قم در حوزه تخصصی کودک و نوجوان است که می‌تواند راهگشای حرکت‌های مفید بعدی در این زمینه باشد.

وی ادامه داد: این نمایشگاه با حضور 120 ناشر برگزار می‌شود که از این تعداد حدود 30 ناشر از استان قم و مابقی از شهرهای دیگر هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطر نشان کرد: حضور ناشران معتبر ملی از دیگر ویژگی‌های این نمایشگاه است که موجب بالا رفتن کمیت و کیفیت محصولات عرضه شده در این نمایشگاه شده است.

وی افزود: این نمایشگاه هم به لحاظ تنوع آثار و هم از نظر برنامه‌های جنبی که برگزار می‌کند، در نظر کودکان و والدین آنها قوی ظاهر شده است.

اسماعیلی‌طبا اذعان داشت: در این نمایشگاه هر شب نمایشی با موضوعات اخلاقی برای کودکان اجرا می‌شود و تشکیل جلسات نقد و بررسی کتاب کودک و نوجوان، ایستگاه نقاشی و قصه‌گویی نیز از دیگر برنامه‌های جنبی این نمایشگاه هستند.

وی گفت: بسیاری از محصولات و عناوین کتاب‌هایی که در این نمایشگاه عرضه می‌شود، بسیار جدید هستند و والدین کودکان می‌توانند با جدیدترین محصولات تولید شده در زمینه کودک و نوجوان آشنا شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم متذکر شد: آشنا کردن کودکان و نوجوانان با کتب و آثار فرهنگی مفید از وظایف مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر کشور است و این نمایشگاه در راستای عمل به این ماموریت برگزار شده است.

وی ابراز داشت: برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان سبب می‌شود که کودکان و والدین‌ها آنها در مقایسه با حضور در نمایشگاه‌های عمومی با صرف وقت و هزینه کمتر بتوانند محصولات مورد نیاز خود را خریداری کنند.

اسماعیلی‌طبا با اشاره به اینکه نگارش کتاب کودک و نوجوان یک علم است، افزود: دنیای کودکان دنیای پیچیده‌ای است و برای ورود به این دنیا باید تخصص ویژه داشت.

وی اضافه کرد: علاوه بر اهمیتی که متن در کتب کودک و نوجوان دارد، صفحه‌آرایی، صحافی، نگارگری و حتی اندازه حروف متن در این کتاب‌ها حساسیت ویژه‌ای دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: در تهیه کتاب کودک و نوجوان ناشر باید به ویژگی‌های روانشناسانه کودکان و نوجوانان آگاهی داشته باشد و حتی در انتخاب رنگ و طرح جلد کتاب به این ویژگی‌ها دقت کند.

وی اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین اهداف برگزاری نمایشگاه‌های کتاب کودک و نوجوان ایجاد زمینه برای آشنا ساختن این گروه‌های سنی با کتاب و در نتیجه تربیت یک نسل کتابخوان است.

اسماعیلی‌‌طبا با اشاره به اینکه سرانه مطالعه در کشور هم‌طراز با نظام اسلامی و انقلاب ما نیست، گفت: برپایی این نمایشگاه‌ها می‌تواند گام مثبتی در زمینه ترویج کتابخوانی از سنین کودکی باشد.

انتهای پیام/و۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول